مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار به عنوان مهم‌ترین رویکرد بهزیستی برای توانمند سازی معلولین و توانخواهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۵۴۰ نفر از معلولین بهزیستی فرصت شغلی ایجادشده است.

ایجادبیش از ۵۰۰ فرصت شغلی مددجویان بهزیستی استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زنجان، محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجانافزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های راهبردی سازمان بهزیستی جهت توانمند سازی جامعه ، هدف ایجاد اشتغال و مسکن می‌باشد که در این زمینه اشتغال به لحاظ قادر سازی افراد جهت تامین امرار معاش زندگی، کاهش وابستگی به دیگران، تقویت عزت نفس و در نهایت ابراز وجود در بین افراد خانواده و جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار نمود: مهمترین رویکرد بهزیستی توانمند سازی مددجویان براساس اشتغال است که خروج سالانه این قشر از جامعه را در دستور کار خود دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی وخویش فرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه جبران کارایی معلولان به کارفرمایی که اقدام به جذب افراد معلول از جمله راهکار‌های مناسب جهت تحقق اهداف سازمان بهزیستی می‌باشد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: مبلغ اختصاص یافته از سوی سازمان بهزیستی کشور جهت اجرای دستور العمل فوق با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

وی اطلاع رسانی به مددجویان واجد شرایط، مراجعه متقاضی به سامانه کارا جهت تکمیل فرم اطلاعات و خلاصه طرح پیشنهادی و ارائه مدارک لازم، بررسی کارشناسی طرح پیشنهادی متقاضی توسط بهزیستی شهرستان، تائید ارجاع به کار گروه ملی کشور و اعلام نتایج بررسی طرح توسط کمیته فنی به بانک عامل از طریق دبیرخانه را از فرایند اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برشمرد.

محمدی با بیان اینکه این نهاد تخصصی حمایتی با تکیه بر چنین رویکردی سالانه مشوق‌های حمایتی از قبیل: کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با هدف تثبیت اشتغال ایجاد و تشویق و ترغیب کارفرمایان در بودجه خود پیش بینی می‌کند یادآور شد: طبق قانون سالانه باید مددجویان این سازمان از چرخه حمایت بهزیستی خارج شوند.

وی بیان نمود: آماده سازی شغلی فرایندی است که طی آن افراد جامعه هدف سازمان متناسب با توانایی ها، علایق، ظرفیت‌ها و با در نظر داشتن منابع موجود، آموزش‌های مختلف اعم از فنی و حرفه ای، مهارت‌های کسب و کار، مهارت‌های زندگی را دریافت و جهت استفاده از فرصت‌های شغلی بکار می‌بندند.

وی گفت: عمده فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی، صنایع دستی، هنر، فرشبافی، کشاورزی، دامداری می‌باشد که از این طریق جامعه هدف با دستیابی به درآمد قابل قبول از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می‌شوند
 
انتهای  پیام/ن
 

اعتبار بیش از 60میلیارد ریال برای  اشتغال مدد جویان  بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.