عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح‌های محرک توسعه که اولین بار است در دستور کار قرار می گیرد، می‌تواند اصفهان را به سر منزل مقصود برساند.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگوی اختصاصی  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   با اشاره به افزایش 37 درصدی بودجه سال آینده شهرداری اصفهان نسبت به سال جاری ، اظهار کرد : این افزایش که بودجه شهرداری را از 3000 میلیارد به 4100 میلیارد تومان ارتقا داده مبتنی بر برنامه‌های عملیاتی شهرداری در این حوزه است.

وی ادامه داد: اصفهان در یکی دو سال گذشته در حالت رکود به سر می‌برده است به شکلی که طی این مدت طرح های عمرانی بزرگی در دست اجرا نداشته‌ایم چرا که شهرداری در طول این مدت صرفا توانسته است بدهی‌ها و هزینه‌های جاری خود را پرداخت نماید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: شهرداری در بودجه سال قبل توفیق خوبی را کسب کرده است و این نشان از آن است که ما می‌توانیم بودجه را تا درصد بالایی محقق کنیم؛ خشکسالی و رکود شدید اقتصادی از عواملی بود که بودجه سال جاری کاهش را داد اما با وجود این شرایط شهرداری توانست تا درصد بالایی به تحقق بودجه دست پیدا کند.

وی توضیح داد: اصفهان در بین کلان شهر‌های کشور توانسته رکورد خوبی را در تحقق بودجه ثبت کند؛ اگر بخواهیم ضمن پرداخت بدهی‌ها طرح ‌های بزرگ عمرانی نیز آغاز کنیم می‌بایست بودجه را نه به شکل حبابی بلکه متناسب و معقول افزایش دهیم.

محمدی تشریح کرد: افزایش بودجه از 3000 میلیارد به 4100 میلیارد تومان افزایشی است در راستای نیل به اهداف مذکور انجام شده و دارای شیب ملایمی است؛ این افزایش بودجه با ایجاد انرژی و انگیزه بیشتر ما را به این باور می رساند که می توانیم طرح های بزرگ آغاز و گره های کور شهر را باز کنیم.

وی ادامه داد: از جمله این طرح های بزرگ که در دست اقدام است حلقه حفاظتی اصفهان و توسعه مترو خواهد بود که در کنار طرح های محرک توسعه که اولین بار است در دستور کار قرار می گیرد ، می تواند اصفهان را به سر منزل مقصود برساند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: همچنین در کنار طرح های محرک توسعه، طرح های زیست محیطی و طرح های اجتماعی نیز از جمله برنامه هایی است که ناظر به بودجه سال 98 از سوی شهرداری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/م

‌باید بودجه شهرداری را نه به شکل حبابی بلکه متناسب و معقول افزایش دهیم

برچسب ها: شورای شهر ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار