رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: به سبب وزش باد و گردوخاک در نوار غربی استان، دید افقی به ۳۵۰۰ متر کاهش یافت.

محسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت وزش باد در برخی نواحی غرب و مرکز استان و بخش‌هایی از استان کرمان شروع شده است که به سبب آن گردوغبار برخی نواحی را فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سرعت وزش باد در زاهدان حدود ۱۴ کیلومتر بر ساعت است، افزود: اگرچه سرعت وزش باد کنونی زاهدان قابل توجه نیست، اما به سبب خیزش گردوغبار در نواحی مستعد و انتقال آن به زاهدان، قدری دید افقی در محل فرودگاه کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: از امروز وزش باد شدید با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نوار غربی استان به ویژه بزمان تا نصرت آباد را فرا می‌گیرد.

بستانی ادامه داد: از اواسط وقت سه شنبه تا صبح چهارشنبه علاوه بر نوارغربی استان، در زاهدان و سایر نقاط مرکزی وزش باد شدید با سرعت ۵۰ تا بیش از ۷۰ کیلومتر برساعت رخ می‌دهد که منجر به خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی ادامه داد: وزش این باد از سمت جنوب رخ خواهد داد که منجر به افزایش دما در اکثر نواحی استان نیز می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان افزود: در مدت وزش باد در نقاط مستعد به ویژه محور‌های مواصلاتی زاهدان-بم و ایرانشهر –بم گردوخاک سبب کاهش دید خواهد شد.

خبرنگار خدیجه پرورش

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار