رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۴۳۴ دانش‌آموز ویژه در مدارس عادی خراسان شمالی پذیرش شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی از افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانش آموزان با نیاز ویژه استان در طرح تلفیقی خبر داد و گفت: ۴۳۴ دانش‌آموز ویژه در مدارس عادی خراسان شمالی پذیرش شدند.

وی افزود: در آموزش تلفیقی دانش آموزان نابینا ، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌توانند مانند سایر کودکان از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی‌شان بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه بر تحصیل، مهارت‌های موردنیاز برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران را بیاموزند.

متقیان گفت: در همین راستا ، آمار دانش آموزان تلفیقی استان از ۳۴۵ نفر به ۴۳۴ نفر افزایش داشته است که رشد ۲۳ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۲۱۵ نفر دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی ، ۷۳ نفر آسیب‌دیده بینایی ، ۱۴۰ نفر جسمی-حرکتی و ۲ دانش‌آموز با اختلال طیف اتیسم خفیف می‌باشند که در ۲۹۱ مدرسه پذیرا مشغول به تحصیل می‌باشند.

گفتنی است: این دانش آموزان علاوه بر خدمات آموزش ترمیمی، به‌طور همزمان از خدمات توان‌بخشی گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام / ب

افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی در طرح تلفیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.