رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۲ کارخانه آرد سازی در سطح استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در حال حاضر ۱۲ کارخانه آرد سازی در استان اردبیل وجود دارد که خوشبختانه همگی در حال فعالیت می‌باشند.

وی در خصوص آرد‌های تحویلی بیان کرد: باید زمینه لازم در جهت تحویل بهترین نوع آرد‌ها به نانوایی‌ها فراهم گردد و در این مورد نظارت‌های دقیق و مستمر صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از وضعیت آرد و نان و کارخانجات آردسازی و وضعیت خرید مازاد نیاز محصولات کشاورزان استان و سیلو‌های فعال استان اردبیل افزود: بایستی کلیه عوامل مرتبط با مساله آرد و نان استان گشت‌های مشترک خود را افزایش دهند، بازدید‌ها باید بیشتر و دقیق‌تر شود چرا که مردم انتظار دارند در زمینه نان و کیفیت آن تغییر و تحول اساسی صورت گیرد.

عاملی در ادامه از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌های شهرستان اردبیل بسیار کم شده است و این مشخصا مربوط به آموزش نانوایان دارد که این امر تا حد امکان در استان اردبیل به انجام رسیده است.

وی گفت: یک سلوی ۱۰۰ هزار تنی در مشگین شهر توسط بخش خصوصی در حال احداث می‌باشد که نیاز است با اجرای طرح‌های نظارتی کیفی بر استاندار بودن کفیت تولید این واحد‌های تولیدی (آرد سازی ها) نظارت لازم و کافی را داشته باشیم تا آرد مصرفی برای پخت نان در سطح استان با کیفیت بالا و در شان مردم استان به دست نانوایان زحمت کش برسد.

انتهای پیام/ح

استفاده از جوش شیرین در نانوایی‌های اردبیل بسیار کم شده است

برچسب ها: صنعت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.