رئیس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان کرمانشاه از تعدیل بیش از ۱۳۰ هزار نیرو در صنعت خودرو کشور خبر داد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بابک کریم‌خان رئیس انجمن خودرو و نیرومحرکه استان کرمانشاه از تعدیل بیش از ۱۳۰ هزار نیرو در صنعت خودرو کشور خبر داد و گفت : این صنعت در معرض تعطیلی است.

وی گفت : خودروسازی دومین صنعت بزرگ کشور بعد از نفت و پتروشیمی است و اگر حمایت نشود در معرض تعطیلی قرار دارد.

وی یادآور شد: با تعطیلی این صنعت بزرگ، ۷۰۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم که ۱۵۰ هزار نفر در بخش خودرو و ۵۵۰ هزار نفر در بخش قطعه‌سازی است، از دست خواهد رفت.

به گفته عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه، هم اکنون ظرفیت تولید صنعت خودروسازی کشور به حدود یک چهارم رسیده است.

وی از خطر جدی که قطعه‌سازان را تهدید می‌کند هم یاد کرد و ادامه داد: این بخش نیز به دلیل مطلبات زیادی که از خودروسازان دارند در خطر تعطیلی است و سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی آن از بین خواهد رفت.

کریم‌خان برآورد کرد که هم اکنون مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس انجمن خودرو و نیرومحرکه کرمانشاه گفت: از اشتغال ۵۵۰ هزار نفری بخش قطعه‌سازی کشور، هم اکنون شاهد تعدیل ۱۳۰ هزار نفر و تعلیق ۱۵۰ هزار نفر نیرو در این صنعت هستیم.

وی تنها راهکار را پرداخت تسهیلات به خودروسازان دانست که بتوانند بخشی از مطالبات خود به قطعه‌ساز‌ها را پرداخت کنند و ادامه داد: اگر این تسهیلات پرداخت نشود، دولت مجبور است همین پول را صرف بیمه بیکاری کارگران بکند.

به گفته کریم‌خان، خودروسازی و قطعه‌ساز‌های کرمانشاه نیز با همین مشکلات مواجه و نیازمند حمایت هستند.

محمدرضا کارگر نایب رئیس خانه معدن استان کرمانشاه نیز با اشاره به فعالیت ۱۷۰ معدن در استان کرمانشاه، افزود: در بخش معدن کرمانشاه ۷۸۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کارند.

وی از مهمترین مشکلات معادن استان هم یاد کرد و ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل "معارض" معادن است که هیچ ساز و کار قانونی برای حل آن تعریف نشده است.

کارگر با بیان اینکه زمینی که دولت به معدنکاران داده و حقوق دولتی آن را پرداخت می‌کنند نباید چنین مشکلاتی داشته باشد، گفت: متاسفانه سازمان صمت و منابع طبیعی توپ معارض را در زمین خود معدنکاران می‌اندازند .

انتهای پیام/د

صنعت خودرو و نیرومحرکه در معرض تعطیلی است

 

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.