کلانتری با بیان اینکه ۲ احتمال برای انتشار بوی نامطبوع در تهران وجود دارد، گفت: یک انتشار گاز مرکاپتان و دیگری ترکیدگی لوله فاضلاب است.

کاظمی/ گاز مرکاپتان متهم بوی نامطبوع تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کیومرث کلانتری مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران عصر امروز در جلسه‌ای که در کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران برگزار شد، در خصوص نتایج آخرین بررسی‌ها برای شناسایی منشاء بوی نامطبوع تهران گفت: ۲۰ روز درباره این موضوع کار کردیم و مسائل مختلفی همچون چاه فاضلاب را مد نظر قرار دادیم.

وی با بیان اینکه موارد روی زمین را بررسی کردیم و سپس به زیر زمین رفتیم، اظهار کرد: هرچه بررسی کردیم منشاء قطعی انتشار بو را نتوانستیم شناسایی کنیم و هیچ نهادی هم با قاطعیت قبول نکرد که این اتفاق در حوزه مربوط آن‌ها رخ داده باشد.

کلانتری با بیان اینکه از شرایط موجود قانع نشدیم و با ساکنین صحبت کردیم، تصریح کرد: در نهایت اعلام کردیم که بر روی زمین به نقطه مشخصی به عنوان منشاء بو نرسیدیم.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره دوره‌ای که در اصفهان مسئولیت داشته است، گفت: در آن زمان هم یک بار بوی نامطبوعی در شهر پراکنده شد که متوجه شدیم منبع یک تریلی بوده که ته مانده یک بشکه گاز مرکاپتان را روی زمین خالی کرده بود و حتی وقتی خاک را جا به جا کردیم باز بو برطرف نشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه موضوع را به شرکت گاز اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این کار را انجام دادیم، اما مسئولان شرکت گاز قبول نکردند که ممکن است در تهران هم مشابه اصفهان دلیل گاز مرکاپتان باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تنها ۲ احتمال برای منشاء بوی اخیر وجود دارد، گفت: اولی انتشار گاز مرکاپتان و دیگری ترکیدگی لوله  فاضلاب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مسئولین محترم
با سلام
این بو سالها در جنوب غربی تهران حوالی میدان شیر پاستوریزه وجود دارد و هرشب با نتشار بوی نامطبوع موجب آزار واذیت اهالی جنوبغرب تهران می گردد وهیچ کس هم به فکر نیست و دست اخر اعلام نموداند که بوی پساب شرکت شیر پاستوریزه می باشد ونمی توانند کاری بکنن علی ایحال یکبارهم که شده محض رضای خدا این فرضیه را بررسی کنید تا اهالی جنوب غرب تهران حوالی میدان شیرپاستوریزه را از این بوی نامطبوع نجات دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
گاز ( سی ان جی ) و (ال پی جی ) به خودی خود بو ندارند . مرکاپتان نوعی اسانس است که به گاز شیرین شده اضافه میکنند تا بو دار شود و در صورت نشت گاز اشخاص از طریق بوی مرکاپتان اضافه شده به گاز متوجه نشتی گاز شوند . و اینکه مرکاپتان در مبدا یافت میشود . جاهایی صنعتی و خالی از سکنه ( مناطق مسکونی) که یا ایستگاه گاز شبرین کن یا پست شیر فشار شکن یا سکوی حفاری یا ایستگاه تقلیل فشار یا پمپاژ گاز میباشد که همگی به دور از شهرها هستند . در مرکز شهر چه نیاز به مرکاپتان میباشد ؟؟؟؟؟
دوم بوی فاضلاب است که مقدار زیادی از فضولات و فاضلاب ( اگو) انسانی میباشد تا شهری به وسعت تهران در حالی که باد سرد با سرعت حدود 40 کیلومتر در ساعت از سمت شمال به جنوب می وزد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا میتوانید ضریب احتمال زلزله بزرگ تهران را در این لحظه بر حسب درصد تخمین بزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
موحدی
۲۲:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
دوست عزیز،
مرکاپتان نمی تواند عامل بوی بد باشد!
چون شهروندان عزیز بوی مرکاپتان را می شناسند (به عنوان بوی گاز با آن آشنا هستند).
آخرین اخبار