مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۹ واحد سردخانه با ظرفیت ۳۹۵ هزار و ۶۶۰ تن در دست احداث است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ابرادات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ واحد سردخانه با ظرفیت ۳۹۵ هزار و ۶۶۰ تن در دست احداث است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷ سردخانه نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی با ظرفیت ۶۹ هزار و ۵۸۰ تن ساخته شده و هم اکنون فعال است.

مصلایی افزود: همچنین در این مدت، ۱۱۲ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در قزوین احداث شده است.

وی اظهار داشت: این واحد‌ها با فعالیت خود ضمن رونق بخشی به فعالیت‌های مختلف باغی، زراعی، دام و طیور برای ۲ هزار و ۷۴۴ نفر اشتغالزایی کرده اند و سالانه قادر به تولید حدود یک میلیون تن انواع فرآورده‌های غذایی از محصولات کشاورزی هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قزوین دارای سیلوی ذخیره سازی غلات نبود، اما هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی غلات استان به حدود ۴۵۰ هزار تن رسیده است.

ابرادات مصلایی افزود: در ابن مدت برای افزایش ذخیره سازی غلات  ۳۸۲ هزار تن سیلوی بتنی و فلزی ۲۹ هزار تن انبار نیمه متمرکز، ۲۲ هزار و ۲۰۰ تن انبار ساده، ۱۰ هزار تن انبار مکانیزه و ۷ هزار تن انبار رو باز احداث شده است.

انتهای پیام/ک

ظرفیت ذخیره سازی غلات در استان قزوین به ۴۵۰ هزار تن رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار