صابونچی گفت: هلال احمر برپایه کاهش خشونت پایه‌گذاری شده و هدف اصلی آن ترویج صلح ،دوستی و کاهش آلام بشر است.

اساس کار هلال احمر برپایه کاهش خشونت و کمک به انسان هاستبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب‌الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در نهمین همایش علمی سلامت و روان رسانه که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برپایه کاهش خشونت و کمک به انسان‌ها و ارتقای سلامت آن‌ها پایه‌گذاری شده است و هدف اصلی آن ترویج صلح ،دوستی و کاهش آلام بشر است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: اگرچه امداد و نجات در اذهان عمومی به چهره قالب هلال احمر تبدیل شده است، اما ضرورت دارد، نگاهی مجدد بر پیشینه و ریشه این حرکت مردمی ارزشمند وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: صلیب سرخ و هلال احمر بر پایه مفاهیمی، چون انسان دوستی برقرار شده است که امروزه گوهر‌ی کمیاب است.

صابونچی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از وظایف هلال احمر در امداد و نجات گفت: هلال احمر بخش بزرگی از توان خود را در خدمت امداد و نجات قرار داده است، چرا که این کار از مصادیق کار بشردوستانه می‌داند.

صابونچی عنوان کرد: هلال احمر به عنوان نهادی مردمی و غیر دولتی وظیفه اصلی خود را در جذب و تربیت افراد می‌داند تا سایه این امر سبب کاهش خشونت و افزایش صلح و دوستی در جامعه شود.

وی با اشاره به کارکردهای سازمان جوانان در این راستا افزود: رویکردها و برنامه های مختلفی در جمعیت هلال احمر به ویژه سازمان جوانان در جهت ترویج صلح و کاهش پیشگیرانه خشونت دنبال می‌کنیم.

صابونچی ادامه داد: ورود جدی تر هلال احمر به عرصه فعالیت های اجتماعی در سال های اخیر، گزارش آموزش در مدارس و پیش دبستانی ها و طراحی برنامه ریزی هایی از جنس فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه در کانون های مختلف سازمان جوانان از این جمله اند.

رئیس سازمان جوانان با اشاره به کانون غنچه های هلال گفت: تلاش می کنیم مفاهیمی چون صلح، بشر دوستی و کمک به دیگران را از سنین کودکی به فرزندان این کشور بیاموزیم.

صابونچی تصریح کرد: در مدارس در کنار آموزش های امدادی در قالب طرح دادرس، هم مفاهیم و اصول هلال احمر به دانش آموزان یاد داده می شود و در المپیاد کشوری آن ها در کنار انتخاب برترین تیم فنی جام بشر دوستی نیز به آنان اهدا می شود.

وی در نهایت تشریح کرد: حمایت روانی و اجتماعی از آسیب دیدگان حوادث و بلایا به ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر عرصه های مورد توجه هلال احمر و سازمان جوانان در سال های اخیر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار