نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهید باقری افشردی خبرنگاری بود که استراتژیست جنگ شد و با نبوغ جنگی، نقشی اثرگذار در سال‌های سخت نبرد ایفا کرد.

شهید باقری افشردی نابغه جنگ و افتخار آذربایجان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برگزاری کنگره سردار شهید حسن باقری افشرد با حضور رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در روز سه شنبه نهم بهمن در تبریز افزود:حسن باقری افشرد یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس هست که از کشفیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در در اوایل انقلاب بود.


شهید باقری افشردی نابغه جنگ و افتخار آذربایجان استوی ادامه داد: این شهید بزرگوار در همان سال‌ها به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت میکرد و حضرت آیت خامنه‌ای بواسطه حضورشان در حزب جمهوری اسلامی شهید افشردی را شناسایی و به مسئولان اطلاعاتی هم معرفی کرد.


نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بهره مندی یگان‌های عملیاتی سپاه در جنگ از ظرفیت‌های اطلاعاتی شهید افشردی گفت: این شهید بزرگوارعلاوه فرماندهی قرارگاه‌های عملیاتی در حوزه اطلاعات و عملیات جنگ هم مسئولیت خطیر و ارزشمند داشت.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: موضوعی که کمتر در مورد آن صحبت شده است نقش کلیدی شهید افشردی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که وی با سفر به الجزایر بعنوان خبرنگار در مذاکرات ایران و آمریکا حضور یافت و با جمع آوری گزارش دقیق، تمرکز به حواشی این نشست و شفاف سازی در ابعاد مختلف آن مرحله مهمی از انقلاب ایران را رقم زد.


وی همچنین با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه گفت: باید با بهره گیری اصولی و منطقی از این فرصت موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را که برگرفته از فرهنگ فاطمی است مطرح کنیم.


نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید ایام دهه فجر فقط به چراغانی متمرکز شود تاکید کرد: دستاورد‌های انقلاب در همه حوزه و ادارات استان در قالب کتابچه‌ای چاپ و در اختیار مسئولان و افکار عمومی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

شهید باقری افشردی نابغه جنگ و افتخار آذربایجان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.