مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:بالگرد امدادی استان تا زمان احداث آشیانه در فرودگاه بیرجند اسقرار خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: بیشترین پیگیری ها‌ی این سازمان در خصوص آشیانه بالگرد امدادی جمعیت استان بوده است.

وی با بیان محدودیت‌های اعتباری در این راستا افزود: با همکاری استاندار و مسئولان استانی تا زمان احداث آشیانه این بالگرد در مجموعه فرودگاه مستقر خواهد شد.

شهریاری گفت: این بالگرد نو نبوده و از تهران وارد بیرجند خواهد شد که ارزش آن ۴ میلیون دلار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای ساخت آشیانه بالگرد حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: امسال یک میلیارد تومان از طرف استانداری برای ساخت آشیانه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه زمین این آشیانه در محدوده مهرشهر است، گفت: چنانچه این آشیانه در سال‌های گذشته احداث می‌ شد هزینه آن حدود ۴ میلیارد تومان می شد.

شهریاری در خصوص برنامه‌های این سازمان در دهه فجر افزود: ساختمان امدادی در شهرستان سرایان یکی از این برنامه‌ها است که با ۴۵۰ متر عرصه و ۷۵۰ متر اعیانه در دو طبقه با ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: در روستا‌های ذکری و گل نی چندین کاروان سلامت حضور خواهند داشت که هدف آن‌ها پیشگیری از بیماری‌های پوستی در این روستا‌ها است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نور خورشید مشکلاتی را برای بچه ها‌ی این روستا‌ها به وجود آورده بود، دو زمین بازی به همراه امکانات و وسایل بازی با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیون ریال در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شهریاری با بیان تحویل گرفتن ۳ خودروی امداد و نجات تیپ ۲ گفت: ارزش آن‌ها ۴۵ میلیارد ریال است که در دهه فجر با توجه به شاخص‌های حادثه خیزی جاده‌های استان به شهرستان‌ها فرستاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: از ۲۲ پایگاه ثابت در استان ۱۵ مورد دارای خودروی امداد و نجات هستند و مابقی به صورت ست‌های نجات، به طور سیار امداد رسانی می‌شوند.

وی از جمله برنامه‌های دیگر این سازمان در دهه فجر را بهره برداری از سایت مخابراتی شهرستان خوسف با اعتبار ۲۰ میلیون تومان، برگزاری دوره تخصصی آوار در شهرستان‌های خوسف، نهبندان، طبس و بیرجند عنوان کرد و اظهار کرد:مانور بهداشتی و درمان اضطراری در شهرستان بیرجند و با کمک جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و شمالی به میزبانی بیرجند به مدت ۲ روز در مناطق کم برخوردار چون موسی ابن جعفر و دهلکوه اجرا خواهد شد که در این مانور خدماتی از قبیل روان پزشکی، بهداشت مادر و کودک و تغذیه به صورت رایگان انجام خواهد شد.

شهریاری با بیان اینکه این تیم‌ها در ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه در مکان‌های مورد نظر مستقر خواهند شد ،گفت: این خدمات در چادر‌های امدادی و بیمارستان‌های سیار توسط یک متخصص بیهوشی، ۲ پزشک عمومی، ۲ جراح عمومی و ۶ کارشناس پرستار و امدادگران و نیرو‌های کمکی انجام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد بهره برداران این مانور ۴۰۰ نفر هستند، افزود: برای ویزیت افراد یکسری فیش‌ها تدارک دیده شده که توسط مساجد و مراکز بهداشت ارائه خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح اتاق پراتیک در طبس و فردوس خبر داد و گفت: برای آن‌ها ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شهریاری افزود:ایستگاه سلامت و نقاشی در مسیر نماز جمعه تمامی شهرستان ها، غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا و همچنین اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، نهبندان و فردوس، توزیع بسته‌های حمایتی مادران باردار و شیرده بی بضاعت از جمله این برنامه‌ها بود که در این خصوص هزار و پانصد بسته به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان در مرحله اول و ۷ هزار و ۵۰۰ بسته دیگر در مرحله دوم و با کمک شرکت زنجیره رفاه و سازمان یونیسف تا آخر بهمن ماه توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در اول انقلاب ۲۲ پایگاه امداد و نجات در استان وجود داشته است، گفت: اکنون این آمار به ۲۲ پایگاه افزایش یافته است و در همه شهرستان‌ها شعبه هلال احمر وجود دارد.

وی در خصوص امکانات آبگرم فردوس افزود: در این مکان به جز بحث فضای سبز و اینترنت مابقی زیر ساخت‌ها انجام شده است و در نظر داریم تا با اعتباری که از طریق فرمانداری این شهرستان گرفته ایم با احداث تصفیه خانه در این مکان پس از تصفیه، آب به فضای سبز برگردانده خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اختصاص یک میلیارد تومان برای ساخت آشیانه بالگرد استان 

برچسب ها: هلال احمر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.