مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۶۴ تن انواع ماهی در مراکز پرورش ماهی این استان تولید شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ایرج رحمانی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۶۴ تن انواع ماهی در ۳۷۷ واحد پرورش ماهی سرد ابی، گرمابی، خاویاری و سایر منابع تولید شده است.

به گفته وی، فعالیت و پرورش ماهیان در استان قزوین بعد از انقلاب شروع و از دهه ۸۰ به بعد رشد چشمگیری داشته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۳ واحد پرورش ماهیان سرد آبی، ۹۶ واحد پروزپرس ماهیان گرمابی، ۴ مرکز پرورش ماهیان خاویاری، ۱۰ مورد منابع آبی طبیعی، ۲۸ مورد منابع نیمه طبیعی و ۸۶ سایت پرورش ماهیان زینتی در استان وجود دارد.

رحمانی اضافه کرد: هزار و ۲۶۱ نفر در بخش تولید، تکثیر و پرورش انواع ماهیان در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی، در بخش تکثیر نیز سال گذشته دو میلیون ۶۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در ۴ مرکز تکثیر شدند.

رحمانی در ادامه به رشد تولید ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون استان قزوین با تولید سالانه ۲۷ میلیون ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در ۸۶ سایت رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان به سرانه مصرف انواع آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان قزوین ۶ و نیم کیلو گرم است.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۳۷۷ واحد پرورش ماهی در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.