رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی چهل سال گذشته ظرفیت ذخیره سازی سیلو‌های این استان به بیش از ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست خبری مدیران اقتصادی استان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگونه سیلوی ذخیره سازی غلات دراستان وجود نداشت که بحمدالله طی ۴۰ سال گذشته با یک حرکت جهادی ظرفیت ذخیره سازی غلات به ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

وی در ادامه به دستاورد‌های بخش کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان تولید محصولات زراعی در سال ۵۷ حدود یک میلیون تن بوده که این میزان در سال ۹۷ به بیش از دو میلیون ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

خمسه افزود: در تولید محصولات کشاورزی همچون گندم، ذرت، جو گلزا، برنج با بکارگیری روش‌های مناسب کاشت، داشت و برداشت افزایش در تولید داشته ایم.

وی اضافه کرد: استان قزوین در خود کفایی محصولاتی همچون گندم و شکر در کشور نقش برجسته‌ای داشته است.

خمسه گفت: با آموزش و ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی بهره وری آب در بخش کشاورزی افزایش یافته است بطوریکه بهره وی آب در تولید گندم از سه دهم به ۸۵ صدم رسیده ایم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: تولید محصولات باغی استان هم از ۳۱۰ هزار تن در سال ۵۷ به بیش از ۶۴۷ هزار تن در سال ۹۷ رسیده است.

به گفته وی در تولید گوشت مرغ در واحد‌های طیور استان قزوین ۵ برابر افزایش داشته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید گوشت مرغ در استان یازده هزار تن در سال بود که تولید این محصول طی ۴۰ سال گذشته با حمایت‌های دولت و تمایل سرمایه گذاری دراین بخش به بیش از ۶۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.

به گفته وی طی مدت یادشده ظرفیت واحد‌های طیور استان از دو میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسیده که طی ۴۰ سال گذشته تولید و ظرفیت مرغداری‌های استان بین ۴ تا ۵ برابر افزایش داشته است.

خمسه افزود: همچنین تولید تخم مرغ در اوایل انقلاب در واحد‌های تخم گذار استان ۳۴ هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی بیش از ۷۰هزار تن در سال ۹۷رسیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به این نکته که در حال حاضر ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی از خدمات نوین بهره مند می‌شوند خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کرده ایم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در شیوه‌های نوین آبیاری مزارع و باغات اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با اجرای ۴۵ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری گام‌های بلندی در مدیریت منابع آب در استان برداشته شده است.

انتهای پیام/ک

نشست خبری مدیران اقتصادی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.