سازمان ملل اعلام کرد اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه این سازمان در اعدام‌های خودسرانه مامور تحقیق درباره ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد برای تحقیق درباره ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید، تیم تحقیق تشکیل داد.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد «اگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اعدام‌های خودسرانه مامور تحقیق در مورد مرگ جمال خاشقجی شد.

او در این خصوص با یک وکیل انگلیسی و یک دانشمند پرتغالی مشارکت خواهد داشت. انتصاب «اگنس کالامارد» روز پنج شنبه توسط خبرگزاری رویترز اعلام شد.

در این تحقیق، «هلن کندی»، که یک وکیل انگلیسی است، و «دوارت نونو»، که یک دانشمند پرتغالی متخصص در پزشکی قانونی است، «اگنس کالامارد» را همراهی می‌کنند.

سازمان ملل با تایید سخنان شب گذشته «اگنس کالامارد»، اعلام کرده است که این تیم سه نفره، از بیست و هشتم ژانویه تا سوم فوریه راهی ترکیه خواهند شد. پس از اظهارات متناقض و متعدد درباره سرنوشت جمال خاشقجی، که در تاریخ دوم اکتبر سال گذشته میلادی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد، مقامات ریاض اعتراف کردند که روزنامه نگار منتقد سعودی کشته شده و سپس جسد وی قطعه قطعه شده است.

عربستان سعودی هر گونه دخالت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی را انکار می‌کند. در عین حال ترکیه نیز به نوبه خود تایید کرده است که دستور قتل خاسقچی، از سوی عالی‌ترین سطوح مقامات عربستانی صادر شده است، اما تاکنون خود شاه سلمان بن عبدالعزیز را مقصر قلمداد نکرده است.

«اعدام خودسرانه» نوعی از اعدام است که در آن شخص به واسطه اتهاماتی که دارد بدون داشتن محاکمه منصفانه یا کامل بلافاصله اعدام می‌شود. همچنین گاهی اعدام‌هایی که حاصل محاکمه سریع هستند مثل محاکمه صحرائی را نیز شامل می‌گردد، ولی بطور کلی شامل مواردی می‌شود که همزمان یا در مدت کوتاهی شخص مورد بازداشت، اتهام زنی و سپس اعدام بدون محاکمه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار