وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش صادرات کالا‌های غیرنفتی نسبت به مدت مشابه پارسال،گفت: ۸۵ درصدکالا‌هایی که به کشور وارد می‌شود، مصرفی است.

افزایش صادرات کالاهاى غیر نفتىبه گزارش خبرنگار گروه‌استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در نشست با انجمن‌های سرمایه گذاران گفت:بیش از ۳۲ درصد صادرات و ۳۷ درصد واردات کشور در بندرشهید رجایی بندرعباس انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه هرمزگان ظرفیت‌های مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی دارد، افزود: برای سرمایه گذاری خارجی باید منطقه‌ای عمل کنیم و استان هرمزگان یکی از مقاصد بسیار مناسب و جذاب برای سرمایه گذاری است.

وی گفت: هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های مناسب صنعتی و کشاورزی و گردشگری برای جذب سرمایه گذاران خارجی می‌تواند رتبه اول کشور شود.

وزیر اقتصاد به عملکرد ضعیف بانک‌ها اشاره کرد و افزود: بررسی معوقات بانکی باید در دستور کار باشد و کسانی که این معوقات را به بانک‌ها برنگرداندند شناسایی شوند.

دژپسند با اشاره به اینکه تورم استان هرمزگان نسبت به متوسط کشور در ۱۰ ماهه امسال ۷۵ درصد است، افزود: این رقم ۲۵ درصد کمتر از متوسط کشور است و اکنون نرخ بیکاری در هرمزگان تک رقمی است.

استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: تسهیل صدور مجوز‌ها، حمایت‌های بانکی و قضایی و فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری از مهم‌ترین برنامه‌های جذب سرمایه گذار است.

فریدون همتی افزود: سال آینده نیز همایش سرمایه گذاران برای شناسایی و معرفی بیشتر سرمایه گذاران در استان برگزار می‌شود.

احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار اختصاص بخشی از درآمد استان به حوزه‌های خدماتی و رفاهی شد.
حسین هاشمی تختی دیگر نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این نشست خواستار تکمیل سامانه گمرکی استان شد و گفت: با راه اندازی این سامانه امورات گمرکی به سهولت انجام می‌شود.

انجمن‌های سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی هرمزگان در نشست با وزیر با گلایه مندی از ضعف عملکرد بانک‌های استان مشکل در رکود اقتصادی و تعطیلی بخش‌های تولیدی را ناشی از عملکرد نادرست برخی بانک‌ها عنوان کردند.

‏‎این فعالان اقتصادی وتولیدکنندگان شفافیت وضعیت بانک‌ها و اصلاح ساختار نظام بانکی را مهم‌ترین راه پیشرفت کشور و واحد‌های تولیدی و جلوگیری از روند ورشکستگی واحد‌های تولیدی و رسیدن به یک اقتصاد پویا دانستند.

در بخش کشاورزی هم فعالان این حوزه ‎گفتند: ۹۷ درصد بخش کشاورزی بخش خصوصی است، اما بخش دولتی بیش از ۹۷ درصد امور کشاورزی را در دست گرفته و تا زمانی که به متخصصین این حوزه توجهی نشود پیشرفت نخواهیم کرد.

‏‎ توجه ویژه به وضعیت بسیار بد خشکسالی ظرف ده سال آینده در جنوب کشور و لزوم توجه به اب شیرین کن‌ها مهمترین خواسته‌های فعالان بخش کشاورزی استان در دیدار وزیر اقتصاد بود.

انتهای پیام /ف

ظرفیت هاى مناسب صنعتی وگردشگری هرمزگان برای جذب سرمایه گذاران خارجی

 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.