سامسونگ برای رقابت با چینی‌ها قیمت سری A را نیز کاهش می‌دهد

شرکت سامسونگ علاوه بر معرفی سری میان‌رده M برنامه دارد تا با استفاده از پنل نمایشگر LCD قیمت محصولات خانواده A را نیز کاهش دهد.

سامسونگ برای رقابت با چینی‌ها قیمت سری A را نیز کاهش می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک یا دو هفته پیش بود که اعلام شد سامسونگ قصد دارد یک خانواده میان رده جدید با نام M به خط تولید خود اضافه کند. از ویژگی‌های اصلی این سری مشخصات فنی خوب و قیمت ارزان آن خواهد بود. منابع کره‌ای دلیل این کار سامسونگ را رقابت با محصولات چینی اعلام کرده اند.

به تازگی شاهد کاهش فروش گوشی‌های سامسونگ و اپل در سراسر جهان بودیم که اصلی‌ترین عامل آن تلفن‌های هوشمند چینی با کیفت بالا و قیمت بسیار مناسب است که محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده اند. اما به نظر می‌رسد محبوبیت برند‌های چینی مانند هوآوی و شیائومی مخصوصا در بازار هند و جنوب شرق آسیا، سامسونگ را به دردسر زیادی انداخته و این شرکت بنا دارد علاوه بر تولید سری M، قیمت تولیدات سری میان رده A را نیز کاهش دهد.

با این کاهش قیمت به طبع شاهد کاهش کیفیت برخی قطعات در این مدل‌ها خواهیم بود، یکی از این قطعات صفحه نمایش است. سامسونگ مدل‌های سری A را از این به بعد به نمایشگر LCD مجهز خواهد کرد. در مدل Galaxy A8s که چندی پیش عرضه شد از صفحه Infinity-O استفاده شده بود که در آن شاهد یک دوربین سلفی با سنسور نسبتا بزرگ بودیم که به همین دلیل حفره ایجاد شده در صفحه نمایشگر نیز کمی بزرگ بود. دلیل این اتفاق این است که A8s اولین مدل سری A بود که از پنل LCD بهره می‌برد، در فناوری LCD یک لایه زیرین برای نور پس زمینه در نظر گرفته می‌شود که به همین دلیل در صفحه ان مانند نمایشگر‌های OLED نمی‌توان از دوربین‌های کوچک و جمع و جور استفاده کرد.

سامسونگ برای رقابت با چینی‌ها قیمت سری A را نیز کاهش می‌دهد

طراحی نمایشگر Infinity-O با پنل LCD همانطور که در گلکسی A8s مورد استفاده قرار گرفت، امکان پذیر است، این پنل نسبت به صفحه نمایش OLED قیمت نهایی محصولات سامسونگ را کاهش می‌دهد و خانواده A را برای رقابت با تولیدات ارزان چینی آماده می‌کند. طبق اخبار به دست رسیده، مدل‌های Galaxy A10 و A60 که در آینده معرفی می‌شوند نیز به پنل LCD تجهیز خواهند شد، با توجه به مدل‌های متنوع و زیاد سری A پیش‌بینی می‌شود سامسونگ به زودی میلیون‌ها پنل LCD را از شرکت‌های چینی مانند BOE خریداری کند.

همچنین انتظار می‌رود اپل نیز در پرچم دار جدید خود و جانشین آیفون XR از پنل LCD استفاده کند، گرچه به نظر می‌رسد امسال، آخرین سالی باشد که پنل LCD را در محصولات آیفون می‌بینیم و اپل برنامه دارد تا در سال ۲۰۲۰ تلفن‌های هوشمن خود را با طراحی جدید OLED به بازار عرضه کند.


بیشتر بخوانید: نگاهی اجمالی به مدل میان رده هوآوی P اسمارت ۲۰۱۹


انتهای پیام/

رقابت سامسونگ با شرکت‌های چینی

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار