تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش مواجه کرده است

وسایل نقلیه زیادی در صف دریافت تاییدیه لازم برای عرضه به بازار آمریکا هستند اما به دلیل تعطیلی دولت این کشور کسی پاسخگوی درخواست تولیدکنندگان نیست.

تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش جدی مواجه کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که نزدیک به یک ماه از آغاز تعطیلی دولت آمریکا می‌گذرد، نگرانی خودروسازارن این کشور برای به تاخیر افتادن عرضه محصولات خود به بازار افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر دولت آمریکا به بن بست رسیده و این مورد می‌تواند صنعت خودرو را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

تعطیلی دولت زمانی رخ می‌دهد که دولت و مجلس برسر تخصیص بودجه به توافق نرسند، در حال حاضر ترامپ که از ابتدای کاندیداتوری خود قول ساخت دیوار میان آمریکا و مکزیک را داده بود، می‌خواهد در سال ۲۰۱۹ به این وعده جامع عمل بپوشاند و برای اینکار بیش از ۵ میلیارد دلار نیز بودجه لازم دارد، از طرفی دموکرات‌ها در مجلس این کشور با اجرای این طرح مخالفت کردند تا برای دومین بار در دوره ریاست جمهوری ترامپ، دولت آمریکا تعطیل شود.

تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است

در این وضعیت تمامی ادارات دولتی به غیر از سازمان‌های حیاتی مانند پلیس و بیمارستان‌ها از کار می‌افتند و تمامی کارمندان به تعطیلی اجباری و بدون حقوق می‌روند. این تعطیلی در وضعیت فعلی نزدیک به یک ماه به طول انجامیده و بسیاری از بخش‌های این کشور را دچار مشکل کرده، از طرفی کارمندان دولت این کشور که حقوقی نیز دریافت نمی‌کنند با مشکلات مالی جدی رو به رو شده اند. به تازگی شنیده شد که بسیار از کارمندان دولت آمریکا برای تهیه غذا به سازمان‌های خیریه رجوع کرده اند. تظاهرات زیادی نیز شکل گرفته که مردم در آن درخواست بازگشایی مجدد سازمان‌های دولتی را داشتند.

تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است

در این نابه سامانی، صنعت خودرو این کشور نیز در امان نخواهد بود، هفته گذشته در کنفرانس خبری خودرو که در نمایشگاه دیترویت برگذار شد، رئیس بخش تجارت جهانی شرکت فورد آمریکا، Jim Farley اعلام کرد: " تمامی وسایل نقلیه جدید برای عرضه باید از طرف دولت مجوز‌های لازم را دریافت کنند" و پس از تاییدیه، وسیله نقلیه می‌تواند به بازار عرضه شود.

جیم فرلی توضیح داد:"بسیاری از خودرو‌ها در صف تایید هستند" وسایل نقلیه نیاز به تائید EPA (سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا) دارند تا گواهی لایحه هوای پاک را دریافت کنند. لایحه هوای پاک یک قانون برای جلوگیری از ورود بیش از اندازه آلاینده‌ها به هوا است که شامل سوخت خودرو نیز می‌شود که پس از رسوایی شرکت فیات و فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ به طرز جدی‌تری اجرا می‌شود. شرکت فولکس واگن آلمان با جعل سند و تقلب طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ توانست محصولات خود را وارد بازار آمریکا کند که در سال ۲۰۱۵ این موضوع فاش شد.

موضوعی مشابه برای گروه خودروسازی فیات رخ داد. یکی از کارکنان سابق این بخش اعلام کرده که سالانه پرونده حدود ۱۲۰۰ وسیله نقلیه جدید در آمریکا برای دریافت این تاییدیه به سازمان محیط زیست این کشور فرستاده می‌شود. مسئولان این سازمان با بررسی مدارک، تصمیم نهایی برای قبول یا رد درخواست را اتخاذ می‌کند. از این میان حدود ۲۰۰ وسیله نقلیه به صورت اتفاقی انتخاب می‌شوند تا در آزمایشگاه‌های این سازمان مورد بررسی دقیق‌تر قرار بگیرند و از طرفی مشخص شود که ادعا‌های موجود در پرونده‌ها از طرف شرکت مبداء صحیح است.

تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است

جیم فرلی اعلام کرد که:" این مشکل در حال حاضر به بحران تبدیل نشده است و مدل‌های مطرح شرکت فورد (مانند Ford Explorer، Escape و Lincoln Aviator) تا بهار و تابستان عرضه نمی‌شوند. امیدواریم مشکلات دولتی تا آن زمان رفع شوند و اگرنه شاهد وقوع یک بحران بزرگ برای شرکت‌های خودروسازی خواهیم بود. "

البته فورد تنها شرکتی نیست که درگیر این موضوع شده است، سخنگوی شرکت جنرال موتورز روز پنجشنبه اعلام کرده که این شرکت در میان خودروسازانی است که در صف تاییدیه محصولات خود هستند. از طرفی مدل ۳۵۰۰ با پیشرانه ۶.۷ لیتری توربو دیزل شرکت Ram Trucks نیز در صف تایید است، البته مدل‌های ۲۵۰۰ و مدل قدیمی‌تر ۳۵۰۰ با پیشرانه ۶.۴ لیتری (که زمان عرضه آن‌ها نزدیک است) این شرکت قبلا موافقت نامه محیط زیست را دریافت کرده اند.

تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است

به نظر می‌رسد در حال حاضر محصولاتی که عرضه می‌شوند یا تا یک دو ماه دیگر به بازار وارد خواهند شد، تاییدیه EPA خود را دریافت کرده اند. اما مدل‌های مختلفی که عرضه آن‌ها برای که برای بهار یا تابستان سال آینده برنامه ریزی شده در صف گذراندن مراحل اداری خود هستند که با تعطیلی دولت کار آن‌ها به تعویق افتاده است. این حالت موجب می‌شود برنامه ریزی شرکت‌ها با تغییراتی اساسی مواجه شده و تاریخ عرضه محصولاتشان به تعویق بی‌افتد، این درحالی است که بسیاری از این شرکت‌ها محصولات خود را پیش فروش کرده‌اند و موظف هستند تا در زمان معین تولیدات خود را به مشتریان عرضه کنند. اما با وضع فعلی به نظر می‌رسد دولت آمریکا اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد و به درخواست این شرکت‌ها توجهی ندارد.

تعطیلی دولت آمریکا صنعت خودروسازی این کشور را با چالش جدی مواجه کرده است

شرکت‌های مطرح خودروساز آمریکایی خصوصی هستند و مشتری‌مداری شاه‌کلید اصلی این شرکت‌ها است که در وضعیت فعلی به دلیل مشکلات دولت آمریکا ممکن است تعهدات آن‌ها به مشتریان خود زیر سوال برود و خسارات غیرقابل جبرانی را متحمل شوند. کاهش محبوبیت و پایین آمدن ارزش سهام این شرکت‌ها می‌تواند از جمله این خسارات باشد.

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: جمع بندی نمایشگاه CES 2019 | معرفی بهترین محصولات در ۱۴ بخش متفاوت +تصاویر 


انتهای پیام/

تعطیلی دولت ترامپ مشکل جدی برای خودروسازی این کشور

برچسب ها: فناوری ، آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
انشالله کاخ سفید امریکا نابووود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
ماشینای اونا را ببین اونوقت پراید و سمند ما را فقط بلدن از گرونی حرف بزنن از کیفیت خبری نیست
Netherlands
حمیدرضا
۰۸:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خدایش یه چرخ این ماشینا می ارزه ب کل کارخونه خودروسازی چی ساختن ولی ما هنوز یه پراید نمیتونیم تولید کنیم ب بهانه تحریم قیمتا شد ۳ برابر خودرو ها نمیدن تحویل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منم از این خودروها میخوام
Germany
حمید
۰۸:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
ماشالا فقط پراید :)) اینا کی ماشینن فقط پراید خودمون عشقه ارزون ترین خودرو جهانه:/ اونا هر کارگرشون در ماه میتونه پراید بخره
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بهشون اعلام کنید بیایند با پراید ماتاخت بزنن حالا که نمیتوانند بفروشند
آخرین اخبار