دبیر همایش رواق اُنس گفت: در یک سال اخیر آمار ازدواج‌های طلبه‌ها‌ نسبت به سایر گروه‌های جامعه رشدی چشمگیر داشته است و میزان طلاق در این گروه از زوجین پایین است.

زوج‌های طلبه بالاترین آمار ازدواج‌ها و پائین‌ترین آمار طلاق کشور را دارندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام سیدمهدی روحبخش دبیر همایش رواق اُنس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در سال ۹۶ بیش از ۱۲ هزار زوج طلبه کشور داشتیم که ۱۰ درصد این ازدواج‌ها در بین طلاب مشهدی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته پرونده ۱۰ هزار زوج طلبه دچار مشکل بررسی شد و مهمترین مشکلات آن‌ها در بحث‌های معیشتی و میانگین درآمد طلاب از مستمری کمیته امداد وبهزیستی، کمتر است.

دبیر همایش رواق اُنس گفت: بحث اشتغال‌زایی خانواده طلاب در طرح رواق اُنس در دستور کار قرار گرفته است. فرد طلبه همچون دیگر آحاد جامعه نیاز‌های فرهنگی و تفریحی زیادی دارد و معتقدیم که طلبه‌ها باید در کنار عموم مردم باشند و از آن‌ها جدا نباشند مجمتع فرهنگی آفتاب ولایت هم با هدف تامین نیاز طلاب در برنامه‌های مختلف همچون مجالس عروسی، ایجاد نشاط در خانواده‌های طلاب از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

حجت الاسلام روحبخش افزود: در باشگاه رواق اُنس کارگاه‌ها، همایش‌ها، نمایش‌ها، اردو‌ها و مسابقات ویژه طلاب برگزار می‌شود و طلاب حاضر در این باشگاه متناسب با امتیاز کسب شده از تسهیلات این باشگاه برخوردار می‌شوند.


انتهای پیام//م. م
 

موفقیت طلاب در زندگی خانوادگی

برچسب ها: طلاب ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.