معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش استان در سامانه یکپارچه سلامت خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: هر فردی که به مراکز بهداشت مراجعه می‌کند به طور متوسط ثبت نام بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه پرونده الکترونیک سلامت۱۵ خدمت دریافت می‌کند که این خدمات در کلیه مراکز شهری و روستایی، خانه بهداشت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش استان انجام می‌گیرد.

وی یکی از اقدامات مهم معاونت بهداشتی را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت جهت اعضای خانوار‌های ساکن در استان کرمانشاه دانست و افزود: پرونده الکترونیک سلامت، نسخه دیجیتال پرونده‌های کاغذی است که سوابق درمانی و بهداشتی مردم را از زمان تولد تا مرگ ثبت می‌کنند و سوابق پزشکی و درمانی از جمله تشخیص‌ها، داروها، تاریخ مراجعه به پزشک، حساسیت‌ها و آلرژی‌ها، نتایج آزمایش‌های پزشکی جزو مواردی هستند که در این پرونده ثبت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهروندمدار بودن، حفظ امنیت و محرمانه بودن اطلاعات سلامت، دسترسی شهروندان به پرونده الکترونیک سلامت خود، یکپارچه‌سازی اطلاعات سلامت، ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و کیفیت سلامت و توزیع عادلانه منابع سلامت را از جمله رویکرد‌های کلان این طرح برشمرد.

شکیبا اظهار داشت: در حال حاضر امکان دسترسی ۹۰ درصد مراکز بهداشتی به رایانه و ۶۰ درصد مراکز به اینترنت و اینترانت فراهم شده است.

انتهای  پیام/ز


امکان دسترسی ۹۰ درصد مراکز بهداشتی به رایانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.