رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سلامتی و سالم بودن در تمامی ابعاد جسمی و روحی به عنوان یکی از ارزشمند ترین نعمات خداوندی حق مسلم و طبیعی افراد جامعه است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت گفت :  سلامتی و سالم بودن در تمامی ابعاد جسمی و روحی به عنوان یکی از ارزشمند ترین نعمات خداوندی حق مسلم و طبیعی افراد جامعه است و دستیابی به این حق ، طبیعتا هزینه بر است.

وی گفت : در انتخابات برخی کشورها بحث سلامت و ارتقای نظام خدمات بیمه درمانی ، به یکی از شعارهای تبلیغاتی تبدیل شده و این خود خبر از نقش مهم حوزه بهداشت و درمان در جامعه میدهد.

مرادی افزود : عموم کشورها از حق سالم زیستن به عنوان اساسی ترین حقوق مردم کشور در قانون اساسی یاد کرده اند و رتبه رفاهی کشورها و توسعه آن ها به شاخص های بهداشتی مرتبط است .

وی افزود : هدف اصلی هر نظام سلامت تامین ، حفظ و ارتقای سلامت است، اما در کنار آن می توان ارتقای امید به زندگی سالم، کاهش نابرابری بین گروه های مرفه و مستمند جامعه و همچنین محافظت مالی در برابر هزینه های بیماری را نیز یاد کرد.

مرادی گفت : هرچه سیستم بیمه درمانی در یک کشور پیشرفته تر باشد در نهایت به نفع سلامت عمومی و تضمین سلامت نسل آینده است.

وی گفت : بیمه در آرامش روحی و روانی انسان ها با ارتقاء سطح سلامت در اثر تشخیص و درمان به موقع ، جلوگیری از فقر ناشی از هزینه های درمانی نقش بسزایی دارد .

مرادی افزود : نقش بیمه سلامت عمومی در نظام درمان ایران به خصوص در بحث بستری بسیار مناسب بوده است و در کشور همزمان با روی کار آمدن دولت جدید تلاش هایی برای ارایه بیمه عمومی فراگیر و کاهش هزینه در بیمارستان های دولتی تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت ارایه شده است.

وی افزود : بیمه سلامت را باید از دستاوردهای مهم دولت به‌ شمار آورد که با هدف پوشش همگانی مردم شروع به کار کرد.

مرادی ادامه داد : در این طرح عظیم تعداد زیادی از هم وطنان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و این دستاورد مهمی است اما طبعا چالش های جدیدی را پیش روی ارایه دهندگان خدمت قرار داده است .

وی گفت :  یکی از این چالش ها تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه ای است که در چند سال گذشته مشکلاتی را بخصوص در مورد پرداخت کارانه همکاران ما به وجود اورد که طی سال گذشته با تمهیداتی که در سازمان بیمه سلامت اندیشیده شد شاهد جبران برخی از این پرداخت های دیر هنگام بودیم .

 

 

انتهای پیام/د

هدف اصلی هر نظام سلامت تامین ، حفظ و ارتقای سلامت است

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.