اولین بنچمارک از پردازنده نسل جدید اسنپدراگون ۸۵۵ توسط AnTuTu معرفی شد

تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ که به تازگی توسط کوالکام معرفی شده، توسط AnTuTu مورد آزمایش قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی ثبت کرده است.

اولین بنچمارک از پردازنده نسل جدید اسنپدراگون ۸۵۵ توسط AnTuTuبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نرم افزار AnTuTu یکی از محبوب‌ترین در عین حال دقیق‌ترین اپ‌های بنچمارک در دنیا شناخته می‌شود. این بنچمارک سال‌های زیادی است که فعالیت دارد و به خصوص در بخش ارزیابی سخت افزار موبایل کیفیت بالای خود را حفظ کرده و همواره برای مقایسه عملکرد دو تلفن هوشمند به AnTuTu مراجعه می‌شود. اما شرکت چینی سازنده این بنچمارک بعضی مواقع زمانی که یک سخت افزار جدید مانند یک پردازنده به بازار عرضه می‌شود، آزمایش‌هایی را برای اولین بار روی آن انجام می‌دهند تا عیار واقعی سخت افزار جدید را مشخص کنند. این شرکت دستگاه‌های مخصوص خود را برای آزمایش این سخت افزار‌ها دارد که هیچ نام و نشانی از آن‌ها منتشر نشده است، اما در هر صورت با سخت افزار‌های مخصوص می‌توانند به خوبی قطعات جدید را مورد آزمایش قرار دهند.

اولین بنچمارک از پردازنده نسل جدید اسنپدراگون ۸۵۵ توسط AnTuTu

این شرکت به تازگی نتایج آزمایش بنچمارک تراشه نسل جدید کوالکام با نام Snapdragon 855 را منتشر کرده است. این تراشه قرار است به عنوان پردازنده در پرچم‌داران امسال مانند گلکسی اس ۱۰، ال‌جی جی ۸ و اکپریا ایکس زد ۴ مورد استفاده قرار بگیرد که به همین دلیل نتایج عملکرد این پردازنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در نمودار زیر عملکرد این تراشه در بخش‌های پردازنده، عملکرد گرافیکی، تجربه کاربری، حافظه و امتیاز نهایی نشان داده شده است. در این نمودار برای درک بهتر عملکرد این تراشه، نمرات آن (مشخص شده با رنگ آبی) با عملکرد مدل Mate 20 با پردازنده Kirin 980 (مشخص شده با رنگ نارنجی)، وان پلاس 6T با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ (مشخص شده با رنگ نقره‌ای) و پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ (مشخص شده با رنگ زرد) به صورت جداگانه مورد مقایسه قرار گرفته است.

اولین بنچمارک از پردازنده نسل جدید اسنپدراگون ۸۵۵ توسط AnTuTu

همانطور که می‌بینید عملکرد تراشه Snapdragon 855 بر روی دستگاه بی نام و نشان این شرکت بسیار عالی بوده و نتایجی به مراتب بهتر از دیگر مدل‌ها داشته است. این پردازنده در همه موارد به جز حافظه، برتر از دیگران عملکرده و در این بخش از Mate 20 هوآوی نتایجی ضعیف‌تر داشته است. میت ۲۰ نیز در همه موارد به غیر از قدرت پردازنده در جایگاه دوم ایستاده که قابل پیش‌بینی هم بود، در هر صورت پردازنده‌های Kirin هنوز به پای تراشه‌های کوالکام نمی‌رسند.

همچنین وان‌پلاس 6T با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ در همه بخش‌ها در رده سوم است البته به جز قدرت پردازنده که از Kirin 980 بهتر کار کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است. نکته جالب آن است که اسنپدراگون ۸۴۵ در دستگاه خاص این شرکت عملکردی ضعیف‌تر از وان‌پلاس ۶T داشته که نشان می‌دهد شاید ابزار این شرکت برای آزمایش خیلی هم مناسب نباشد و پردازنده Snapdragon 855 نیز در گلکسی اس ۱۰ یا ال‌جی جی ۸ نمراتی بهتر از امتیازات ثبت شده در این تصویر به دست بیاورد.

نکته آخر در مورد این نتایج آن است که نمره نهایی این تراشه ۳۶۲۱۱۰ است و این در حالی است که تراشه A12 Bionic شرکت اپل که در آیفون XS مورد استفاده قرار گرفته، نمره ۳۵۵۰۰۰ را دریافت کرده بود. در این حالت تراشه نسل جدید کوالکام توانسته عملکردی بهتر از پردازنده اپل داشته باشد.


بیشتر بخوانید: جمع بندی نمایشگاه CES 2019 | معرفی بهترین محصولات در ۱۴ بخش متفاوت +تصاویر 


انتهای پیام/

پردازنده نسل جدید اسنپدراگون ۸۵۵

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار