برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان از ششم تا نهم بهمن ماه در نوبت اول اجرا می شود.

شایسته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هدف کلی از اجرای این طرح را متوقف کردن گردش ویروس فلج اطفال در نقاط کانونی و پرخطردانست و گفت: باتوجه به همجواری با دو کشور بومی فلج اطفال در مرز های شرقی و ترددهای بین المللی احتمال بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح کودکان زیر 5 سال یعنی متولدین 6 بهمن ماه سال 9213 تا 7 اسفند ماه 1397هستند، افزود: به هر کودک دوقطره ی فلج اطفال داده خواهد شد.

شایسته با اشاره به اینکه تعداد 580 نفر از پرسنل دربرنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال مشارکت خواهند کرد گفت: این طرح در 144 خانه بهداشت و با وجود 66 تیم سیار و با حضور 339 تیم عملیاتی اجرایی خواهد شد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:این طرح در شهر ستان های مرزی مانند درمیان، سربیشه،اسدیه،نهبندان و زیرکوه به صورت خانه به خانه و درسایر شهرستان ها ی استان تنها در مناطق خاصی مانند روستاهای تیم سیار و مکان هایی که مهاجرین خارجی در اردوگاه ها حضور داشته باشند و یا خانواده هایی که در کلنی ها و محل تجمع عمده ی مهاجرین خارجی سکونت دارند و یا کودکان زیر 5 سال که احتمالا با مادران خود در زندان باشند واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام / ط ا

آغاز طرح واکسیانسیون از ۶ بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.