آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در نیشابور به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در سال ۱۸۷ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و شایع‌ترین نوع سرطان در نیشابور سرطان معده است.

ابتلای سالانه ۱۸۷ نفر به سرطان در نیشابوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی در دیدار با امام جمعه نیشابور گفت: با ارتقای فرهنگ سلامت در میان مردم و تغییر سبک زندگی و عادات غذایی می‌توان با تشخیص به موقع از شیوع سرطان پیشگیری کرد.

 عظیمی نژاد افزود: آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در نیشابور به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در سال ۱۸۷ نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و شایع‌ترین نوع سرطان در نیشابور سرطان معده است.

وی ادامه داد: سرطان همیشه کشنده نیست و قابل پیشگیری است و حدود ۳۵ درصد از علل سرطان مربوط به تغذیه است و تقریبا ۴۰ تا ۵۰ درصد قابل درمان هستند و می‌توان با حسّاس سازی و آگاهی دادن به مردم و تغییر سبک زندگی آن‌ها در راستای پیشگیری از سرطان اقدام کرد.

حجّت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور نیز گفت: اقدامات موثری در مسیر توسعه بهداشت و درمان نیشابور در سال‌های اخیر صورت گرفته است و هنوز تا رسیدن به ایده ال فاصله داریم.

وی افزود: با توزیع بروشور‌ها و پمفلت‌های مربوط به حوزه سلامت در میز خدمت نماز جمعه، اتوبوس ها، مساجد، باشگاه‌ها و اماکن عمومی نیز می‌توان گام‌های موثری در رسیدن به اهداف مربوطه برداشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در پایان این دیدار حمایت ائمه جمعه، مسئولین و شورا‌های شهر و روستا را به منظور شفّاف سازی و آگاهی بخشی به مردم پیرامون استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده و ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات وصرفه جویی در منابع خواستار شد.

گفتنی است پویش ملی مبارزه با سرطان از یکم تا هفتم بهمن با شعار "سرطان قابل پیشگیری است با خود مراقبتی و امید" می‌باشد.
 
انتهای پیام س. ح
 

اجرای هفته پویش مبارزه ملّی با سرطا ن. سلامت در نیشابور

برچسب ها: سرطان ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.