رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته و امسال توانستیم ۱۵۰ متخصص جذب خراسان رضوی کنیم.

چهار دهه اخیر شاهد تحولات اساسی در حوزه بهداشت بوده ایمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دومین مجمع سلامت کاشمر گفت: در چهار دهه اخیر شاهد تحولات اساسی در حوزه بهداشت و درمان بوده ایم و در سال گذشته و امسال توانستیم ۱۵۰ متخصص جذب خراسان رضوی کنیم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت خدمات شایانی به مردم کرده به طوریکه در هیچ دولتی به اجتماعی کردن سلامت تا این حد بها داده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چند اقدام دیگر نیز در همین راستا انجام شده که ایجاد کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، تصویب و تدوین سند توسعه سلامت استان، سند پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار از ان جمله است.

دارابی کاهش بیماری‌های غیر واگیردار را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: عده‌ای بدون داشتن آگاهی و برخی از روی آگاهی به عنوان مداخله گران حوزه سلامت، سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته چهار سوله تولید دارو در مشهد که با عنوان طب اسلامی فعالیت داشته و از وضعیت بسیار اسفبار بهداشتی برخوردار بود پلمب شد که این مواد توسط ۱۴ افغانستانی برای مردم تولید می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از فرمانداران، قوه قضائیه و نیرو‌های انتظامی و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها می‌خواهیم اجازه ندهند افرادی با عنوان طب اسلامی فعالیت کرده و مردم را اغفال کنند.

دارابی افزود: خراسان رضوی از نظر شاخص‌های بهداشتی درمانی، دارو، غذا و آموزش جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، اما تامین نیاز‌های حوزه سلامت نیازمند مشارکت بیشتر خیرین است.

وی تصریح کرد: چند دهه قبل در کاشمر نه تنها متخصص وجود نداشت بلکه پزشک ایرانی هم حضور نداشت و پزشکان این شهرستان اغلب از کشور‌های دیگر بودند، ولی با برنامه ریزی‌های صحیح در حوزه سلامت و تربیت نیروی انسانی و توسعه فضا‌های فیزیکی و عمرانی، تجهیزات و امکانات حوزه سلامت امروز کاشمر در این موارد بی نیاز است.

محمد علی نبی پور فرماندار کاشمر هم در این مجمع با اشاره به تحولات عظیم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان گفت: از برکات طرح تحول سلامت این است که امروز در کاشمر در رشته‌های مختلف پزشک متخصص داریم.

وی تصریح کرد: احداث مرکز سرطان شناسی در این شهرستان و ورود متخصصانی در این زمینه کار ساده‌ای نبود که در اجرای طرح تحول سلامت انجام شده است.

فرماندار کاشمر گفت: دولت با تمام مشکلات در حوزه سلامت قدم‌های بلندی برداشته البته خیرین هم حضور پرشور داشته اند.

نبی پور افزود: مجمع خیرین سلامت شهرستان در پنج سال ۱۵۰ میلیارد ریال کمک کردند اما برخی مشکلات در حوزه بهداشت و درمان شهرستان در کنار تمام اقدامات صورت گرفته وجود دارد که با مشارکت خیرین رفع می‌شود.
 
انتهای پیام//و.ت
 

عده‌ای سلامت مردم را تهدید می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.