معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:افزایش سن امید به زندگی از ۵۲ به ۷۲ سال از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در کشور است.

افزایش سن امید به زندگی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حمید رضا بهرامی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح سه شنبه در بازدید از شبکه بهداشت و درمان فریمان گفت: انقلاب اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه بهداشت و درمان و مقابله با بیماری‌های واگیردار دستاورد‌های خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: این اقدامات موجب کاهش مرگ و میر مادران باردار، کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال شده و با اجرای برنامه‌های نظام مراقبت و واکسیناسیون توانستیم بیماری‌های واگیر را کنترل کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجموعه اقدامات انجام شده موجب افزایش سن امید به زندگی در کشور شده به صورتی که طبق آمار‌ها در سال ۵۷ سن امید به زندگی در کشور ۵۲ سال بود که این میزان در حال حاضر به ۷۲ سال رسیده است.

بهرامی افزود: البته تلاش ما این است که شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در مناطق مختلف ارتقاء یابد و به همین دلیل بر مراقبت از گروه‌های هدف به ویژه در زمینه بیماری­های غیر واگیر تاکید داریم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان فریمان وجود دارد ضعف در بیماریابی و کنترل و مراقبت از بیماران شناسایی شده در حوزه سلامت روان و بیماری‌های غیر واگیر است که باید مسئولان حوزه بهداشت و درمان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

 
انتهای پیام//ج.ر
 

سن امید به زندگی در کشور ۷۲ سال رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.