رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال یا اوایل سال آینده کار ساخت ۴ دانشکده جدید با زیر بنای ۶۰ هزار متر مربع در پردیس دانشگاه آغاز شود.

آغاز ساخت ۴ دانشکده جدید در پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کمبود فضای فیزیکی در حوزه آموزش بعنوان یکی از عمده‌ترین مشکلات اشاره کرد و گفت: مقدمات کار و طراحی نقشه‌های بهداشت، پیراپزشکی، طب سنتی و مکمل و پرستاری و مامایی در پردیس دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این پروژه تلاش می‌شود در مدت یک سال و نیم فضا‌های آموزشی به بهره برداری برسد که در صورت تحقق آن نیاز دانشگاه تا ۲۰ سال آینده تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه با دارا بودن ۹ هزار و۵۰۰ دانشجو و ۹۵۰ عضو هیأت علمی، بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایگاه مطلوبی را با تلاش تمامی گروه‌های فعال دانشگاه در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی کسب نموده است.

دارابی با بیان اینکه امروز هرم سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه جوان است گفت: از نظر تعداد اعضا هیأت علمی دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های هم تراز در شرایط مناسبی قرار داریم، ولی جذب و توزیع اعضای هیأت علمی به شکل متناسبی در دانشکده‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که در صورت کمبود اعضای هیأت علمی براساس سند آمایش سرزمین و شاخص‌های استاندارد، نسبت به جذب اعضای هیأت علمی اقدام شود.

انتهای پیام//ف. ش

 

وجود هرم سنی جوان در هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.