رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم باید به این آگاهی برسند که خدمات طب سنتی را از مسیر علمی به دست آورند.

مردم خدمات طب سنتی را از مسیر آکادمیک و علمی آن به دست آورندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح چهارشنبه در همایش ملی طب سنتی ایرانی که در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد گفت: اگر قرار باشد طب سنتی جایگاهی در کشور داشته باشد، قطعا باید در زمینه طب مدرن باشد.

وی تصریح کرد: مردم نیز باید به این آگاهی و فرهنگ برسند که خدمات طب سنتی را از مسیر آکادمیک و علمی آن به دست بیاورند و اگر راهی به جز این انتخاب شود بیشترین آسیب متوجه خود مردم خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه حوزه سلامت، حوزه پر سود و منفعتی است و افرادی که علاقه به مال اندوزی دارند در این حوزه وارد می‌شوند، چه علمی باشد چه غیر علمی و سلامت مردم برای این افراد مهم نیست.

دارابی افزود: در طب سنتی هم این فرآیند اتفاق می‌افتد و افراد سوار بر موجی به نام طب سنتی می‌شنود، اما باید توجه داشت که در اسلام چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد، اما امروزه شاهد این هستیم که طب اسلامی در در ارکان مختلف جامعه حضور پیدا کرده است و ما باید این تضاد را برای مردم رفع کنیم.

وی تصریح کرد: از سال ۹۳ طب سنتی و مکمل وارد حوزه بسیار گسترده‌ای شده و سعی کرده ایم به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

از سال ۹۳ طب سنتی و مکمل وارد حوزه بسیار گسترده‌ای شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.