مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:فیلم‌های جشنواره فجر در ۴ سینمای واقع در مناطق مختلف مشهد اکران می‌شود.

فیلم‌های جشنواره فجر در ۴ سینمای مشهد اکران می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صبح چهارشنبه در نشست خبری در محل سینما هویزه مشهد گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و ایده انقلاب نیز ایده گفتگو و تبیین بود.

وی تصریح کرد: حاصل فیلم‌های امسال نیزکمکی خواهد بود به فضای نقادی و خرد جمعی در جامعه و مشهد به سبب وجود مضجع شریف امام رضا (ع) که امام گفتگو بودند موقعیت ویژه فرهنگی دارد و رخداد‌های فرهنگی در مشهد تاثیرات بین المللی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی گفت: امسال باتبیین موقعیت ویژه مشهد برای مسئولین در تهران این امکان فراهم شد تا در ۴ سینمای مشهدکه عبارت هستند از هویزه، اطلس، سیمرغ و گلشن اکران فیلم خواهیم داشت.
 
مروارید افزود: تعداد ۱۴ فیلم برای پخش در مشهد قطعی شده است و برای ۲۲ فیلم دیگر نیز نیز در حال رایزنی هستیم تا با کمک شهرداری کلیه فیلم‌ها در مشهد نمایش داده شود.

وی تصریح کرد: نگاه ما در اکران فیلم‌ها نگاهی عدالت محور بوده است و به همین سبب ۴ سینما در ۴ منطقه شهر انتخاب شده است تا تمام شهر امکان استفاده از این رخداد فرهنگی را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی گفت: امسال بخش ویژه‌ای نیز با نام سیمرغ پروانه‌ها خواهیم داشت که مختص سینمای کودک و نوجوان است و به رایگان فیلم‌های برای این قشر نمایش داده می‌شود.

مروارید افزود: برنامه‌های جانبی نقد، نظریه پردازی، کارگاه و نظر سنجی مکانیزه پس از پایان هر فیلم نیز در نظر گرفته شده است و همچنین نشست‌هایی در حوزه‌های بین رشته‌ای و با عناوینی همچون جامعه شناسی و سینما، روانشناسی و سینما نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فیلم‌هایی که در حوزه زیارت و مشهد باشند نیز مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت و ۴۰ فیلم با موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز به مناسبت چهلمین سال انقلاب در سینما اطلس به نمایش در خواهد آمد و انجمن سینمای جوانان نیز نمایش فیلم‌های کوتاه همراه با جلسات نقد وبررسی و کارگاه‌های فیلمسازی و عکاسی را در حاشیه جشنواره برگزار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۰ بهمن افتتاحیه خواهد بود و از ۱۲ تا ۱۸ بهمن نیز جشنواره برگزار می‌شود و نحوه فروش بلیط نیز اینترنتی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

۴۰ فیلم با موضوع اجتماعی و فرهنگی در سینما اطلس به نمایش در خواهد آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.