نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه خراسان رضوی نسبت به جمعیت آن کم بوده و در شهرستان نیشابور نیز همین وضعیت موجود است.

بسیاری از طرح‌های ما در بودجه سال ۹۸ مد نظر قرار نگرفته استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدگرمابی نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بودجه خراسان رضوی نسبت به جمعیت آن کم است که بیش از دو درصد کمتر دیده و در شهرستان نیشابور نیز همین وضعیت موجود است.

وی افزود: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا ۵ سال آینده وضعیت تامین آب شرب استان با مشکل مواجه می‌شود که در این راستا مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی و خراسان رضوی انجام شده به طوری که در هر سال ثانیه ۲۴۰۰۰ هزار لیتر آب شیرین معادل ۷ هزار و ۵۰۰ میلیون لیتر در سال حجم آب رسانی آن است که سرمایه گذار خارجی نیز برای انجام آن اعلام آمادگی کرده است.

حمید گرمابی ادامه داد: همچنین جهت ساخت کتابخانه مرکزی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان بانک ملت در خصوص تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد دلاری گفتگو شده است وهمچنین برای روز‌های ملی عطار و خیام مباحث فرهنگی نیز تقاضای بودجه کرده ایم.

وی افزود: من با استانی شدن انتقال انتخابات موافق هستم چرا که استانی شدن انتخابات موجب پررنگ‌تر شدن نقش احزاب و افزایش سطح تخصصی مجلس می‌شود و چهره‌های استانی و ملی شانس بیشتری برای رای آوری دارند که به قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون کمک می‌کنند و سطح مجلس را افزایش میدهد.

 گرمابی گفت: پیگیر فرودگاه نیشابور هستیم که استاندار جدید هم نظر مثبت دارد و در این راستا دو میلیارد دلار برای امکان‌سنجی فرودگاه در نیشابور اختصاص یافته تا طرح توجیهی آن کامل شود.

مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: در این مدت دو دیدار با استاندار داشته ام که در دیدار جداگانه همراه با مسئولان نیشابور و فیروزه و مجمع نمایندگان استان نسبت به معرفی ظرفیت و مشکلات شهرستان اقدام شده ایشان نیز به دنبال توسعه اقتصادی می‌باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص بودجه سفر ریاست جمهوری به تعویق افتاد و در بودجه ۹۸ جایگذاری نشده، منتظر اصلاحیه بودجه هستیم و بسیاری از طرح‌های ما در بودجه ۹۸ مد نظر قرار نگرفته است و تاکنون ۱۰ مورد برای اصلاح بودجه نامه نگاری شده است.
 
انتهای پیام س. ح
 

برگزاری نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.