رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به گرفتاری‌های متعدد تولیدکنندگان گفت: بانک‌ها در نحوه محاسبات خود یک فرمول‌هایی دارند که برخی از آن‌ها اجحاف در حق فعالان اقتصادی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر بدری صبح امروز چهارشنبه در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان با اشاره به بازدید از واحد‌های صنعتی استان اظهار داشت: یک دسته از مشکلات واحد‌ها مربوط به کار‌های اجرایی است و مدیریت و تدبیر می‌خواهد که مدیر یک واحد تولیدی باید داشته باشد و هر روز مورد توقیف و تهدید قرار نگیرد، تدبیر کرده ایم کمتر پای فعالان اقتصادی به بازداشت و زندان باز شود.

وی با بیان اینکه یک دسته مسائل ناشی از مسائل قانونی است، قانون یا ابهام دارد یا الزام آور نیست، تصریح کرد: بانک نمی‌تواند از مطالبات خود صرف نظر کند مگر اینکه منبع جبران را خود دولت تعیین کند؛ اگر قانون گفت: سود ۱۰ درصد به جای ۲۰ درصد بگیرید، باید سوبسید این تفاوت را بدهد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه بانک‌ها در نحوه محاسبات خود یک فرمول‌هایی دارند که برخی از آن‌ها اجحاف است، برای وصول مطالبات از ابزار‌های سنگین استفاده می‌کنند و به جای خود طرح از ابتدا می‌روند سراغ ضامن ها، افزود: در این زمینه‌ها کمک زیادی به واحد‌های تولیدی کردیم، اغلب مراجعات ما در همین ماه، راجع به مطالبات بانک‌ها بوده است.

بدری یادآور شد: بانک‌ها یا در نحوه محاسبه یا در عملیات اجرایی اجحاف کرده اند، به بانک‌ها گفته ایم اول بروند سراغ طرح، بعد تملک، بعد تضمین‌های دیگر.

وی با اشاره به اینکه قرار شد اتاق بازرگانی مشاوره‌های حقوقی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد، گفت: حتی بعد از تملک ملک اگر در ارزیابی قیمت ملک اجحاف شده است بیاید اقامه دعوی کند و ما رسیدگی می‌کنیم. باید راهکار‌های قانونی را مشورت بگیرید و اتاق بازرگانی راهنمایی و مشاوره حقوقی بدهد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه می‌دانیم کار تولیدکنندگان سخت و دشوار است و نیاز به حمایت‌های قانونی دارد، تصریح کرد: گرفتاری‌های متعددی با این سیاست‌های روزمره دولت برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود، قانون را باید مدیریت کرد، اگر تدبیر شود از قوانین بد هم می‌توان به بهترین وجه استفاده کرد.

بدری با تاکید بر اینکه از بخش خصوصی باید حمایت و پشتیبانی کنیم، اگر بازار را برای بخش خصوصی ناامن کردیم مردم ضرر می‌کنند، افزود: متاسفانه می‌بینیم که مردم از قبل از طلوع آفتاب ایستاده اند در صف برای اینکه سهمیه گوشتی بگیرند، جای تاسف است، دولت می‌تواند این را تدبیر کند؛ حل این مسئله راه حل آسانی دارد.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها بار در دوره همین دولت و دولت قبل این اتفاقات تکرار شده، اما باز هم همان تجربه نادرست را تکرار می‌کنیم، ادامه داد: بخش خصوصی راحت می‌تواند این را حل کند تا عزت و آبروی مردم حفظ شود؛ بازار را باید بخش خصوصی مدیریت و کنترل کند.

 

انتهای پیام/پ

ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.