نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از ایجاد اشتغال دولت برای یک‌میلیون و ۳۳ هزارنفر طی سال جاری خبر داد.

محمدرضا ملکشاهی‌راد نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ با بیان اینکه معمولا مراکز استان‌ها زیر سایه استان ناپیدا است گفت: تمامی مسائل شهر مربوط به همان شهر و مدیران آن شهر است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز عموما با استاندار و مدیران کل دستگاه‌ها ارتباط دارند و لذا آن‌طور که شایسته بوده مشکلات یک شهر به‌طور کامل حل نمی‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نارضایتی در بین مردم مشهود است، افزود: بخشی از این نارضایتی مربوط به مشکلات جهانی و مسائلی بوده که بر کشور تحمیل شده است.

ملکشاهی‌راد ادامه داد: بخش دیگری از مشکلات به عواملی همچون ناکارآمدی و بی‌توجهی مدیران، عدم دلسوزی و ناتوانی در برنامه‌ریزی و کمبود منابع اعتباری برمی‌گردد.

برنامه دولت برای اشتغال یک‌میلیون و ۳۳ هزارنفر+عکس

وی اعتماد فعلی مردم به مدیران را قابل توجه ندانست و یادآور شد: آنچه ضرورت داشته این است که با تمام وجود این نارضایتی‌ها را بایستی حل و اعتماد مردم را نسبت به مسئولان و آرمان‌های نظام بیشتر کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بر بیان دستاورد‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: مسئولان می‌بایست منسجم‌تر و مبتنی بر برنامه اقدام کرده و دستاورد‌هایی که حاصل می‌شود را به سمع و نظر مردم رساند.

ملکشاهی‌راد اظهار داشت: اطلاع از وضعیت بودجه‌ای دولت از نظر امکانات و منابع سبب می‌شود برنامه‌ریزی‌های بهتری مبتنی و متکی بر منابع مادی انجام شود.

برنامه دولت برای اشتغال یک‌میلیون و ۳۳ هزارنفر+عکس

وی کل بودجه پیش‌بینی شده برای امسال را ۳۶۸ هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: این مبلغ از طریق فروش نفت، مالیات، عوارض، اوراق قرضه و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: کل پیش‌بینی فروش نفت در هر روز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه است که درآمدی معادل ۴۹ میلیارد دلار داشته و ۱۴.۵ درصد این درآمد صرف هزینه‌های استخراج و نگهداری می‌شود.

ملکشاهی‌راد با بیان اینکه ۲۷۷ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت بوده، بیان داشت: ۱۹۴ میلیارد تومان این مبلغ تنها صرف حقوق و مزایا کارکنان دولت می‌شود.

وی بازنشستگی را بحرانی برای دولت برخواند و گفت: در دنیا به‌ازای هر هفت کارمند یک نفر بازنشسته وجود دارد حال اینکه در ایران این نسبت یک‌به‌یک است.

این مسوول با بیان اینکه از کل بودجه پیش‌بینی شده پس از کسر بدهی‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان جهت آبادانی و عمرانی کشور باقی می‌ماند، گفت: نظام بانکی نیز بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به همین علت نیز ریسک‌پذیر نیست و به‌راحتی منابع را در اختیار دستگاه‌ها قرار نمی‌دهد.

برنامه دولت برای اشتغال یک‌میلیون و ۳۳ هزارنفر+عکس

ملکشاهی‌راد تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ تریلیون پول نقد در دست مردم قرار دارد یعنی چیزی معادل چهار برابر بودجه کشور، اما آیا توانسته‌ایم سرمایه‌گذاری مردم را تضمین و تولید را حمایت کنیم؟

وی با بیان اینکه امروز مردم بیشتر پول خود را در بخش خدمات همچون مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: ضرورت دارد ضمانت اجرایی برای سرمایه‌گذاری مردم ایجاد شود، ضمن اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری با تضمین دولت و پول مردم تقویت شوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام خرم‌آباد، بیان داشت: شهرک پتروشیمی چند سالی است که کلنگ‌زنی شده، اما هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است، کارخانه سیمان با بیش از ۴۶ هزار پذیره‌نویس بیش از ۱۳ سال است که کار موثری در آن انجام نشده است.

ملکشاهی‌راد با تاکید بر به‌کارگیری مدیریت اثرگذار در بخش اشتعال، ادامه داد: کارخانه‌های فولاد، یخچال‌سازی، ماشین‌سازی و لاستیک‌سازی همگی ظرفیت‌های خرم‌آباد هستند که می‌توانند در راستای ایجاد اشتغال و تولید به‌کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین روش‌های اشتغال تولید بدون کارخانه است که بایستی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی از ایجاد اشتغال توسط دولت برای یک‌میلیون و ۳۳ هزارنفر طی سال جاری خبر داد و افزود: ۲۴۰ هزارنفر از این افراد در بافت‌های فرسوده، ۱۷۲ هزارنفر در میراث‌فرهنگی و ۶۰ هزارنفر در بنیاد مسکن روستایی مشغول خواهند شد.

ملکشاهی‌راد یادآور شد: در بافت‌های فرسوده خرم‌آباد ظرفیت ایجاد اشتغال را دارد، اما آیا تاکنون اقدام قابل تاملی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تشکیل مستمر کمیته برنامه‌ریزی، تشکیل شورای اشتغال، تشکیل جلسه شورای مدیران، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام، اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان، تمرکز بر صادرات و برندسازی محصولات و توسعه گیاهان دارویی از جمله اقداماتی است که پیشنهاد می‌شود در دستور کار شورای اداری خرم‌آباد قرار گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بر تهیه و تدوین برنامه چهار ساله برای خرم‌آباد تاکید و خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان کمر همت بر نابودی نظام بسته‌اند بهترین راه مقابله با این هدف دشمن خدمت صادقانه به مردم و تلاش برای جلب رضایت‌مندی آنان است.

انتهای پیام/م

ایجاد اشتغال دولت برای یک‌میلیون و ۳۳ هزارنفر

برچسب ها: اشتغال ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.