مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با وجود مسائل و مشکلات موجود در استان، اما جامعه کارگری لرستان کمترین تنش را در کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: خوشبختانه اکنون جامعه کارگری درک درستی از شرایط و وضعیت کنونی کشور دارند و با تمام ظرفیت خود برای بهبود وضعیت اقتصادی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی نامگذاری شده که در این راستا نقش جامعه کارگری و کارفرمایی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا شاهد تولید با کیفیت و مسئولانه کالا‌ها باشیم.

آشتاب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از مهمترین درخواست‌ها از جامعه کارگری پیگیری مطالبات از طریق مجاری قانونی است، افزود: مطالبات جامعه کارگری به حق است، اما باید این موضوعات از طریق مجاری قانونی برطرف شود و دستگاه‌های متولی نیز موظف به حل و فصل آن‌ها هستند.

وی معتقد است: یکی از راهکار‌ها برای توانمندسازی جامعه کارگری را باید ارائه آموزش‌های مختلف به این قشر دانست که در این راستا انتظار داریم شورا‌های اسلامی کار نقش پررنگ‌تری را ایفا کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه هیچ کارگاه تولیدی نباید بدون نماینده کارگر باشد، افزود: کارگاه‌های تولیدی که شرایط لازم را دارا هستند باید زمینه را برای تعیین نمایندگان کارگران مهیا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: برطرف کردن اختلافات میان جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق سازش به عنوان اصلی‌ترین برنامه این اداره کل بوده که خوشبختانه در لرستان موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

آشتاب در ادامه با اشاره به اینکه جامعه کارگری لرستان کمترین تنش را در کشور دارد، افزود: با وجود مسائل و مشکلات حوزه کارگری، اما این جامعه نسبت به سایر استان‌ها کمترین تنش را دارد.

انتهای پیام/م

جامعه کارگری لرستان کمترین تنش را در کشور داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.