مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه اول کشوری را در زمینه کاهش حوادث شغلی به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان گفت: استان قزوین در حوزه حوادث ناشی از کار ۲۱ درصد کاهش داشته و رتبه اول کشوری را در زمینه کاهش حوادث شغلی به خود اختصاص داده است.

بابایی بیان کرد: به طور میانگین حدود ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های حوادث و بیماری‌های ناشی از کار می‌شود لذا ارائه آموزش‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش بهره‌وری در نیروی کار گفت: درصد بهره‌وری نیروی کار بر اساس اعلام مراجع رسمی کشور رشد یافته و اکنون سطح بهره‌وری در نیروی کار افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه پس از انقلاب بیماری‌های ناشی از کار کاهش یافته است، افزود:؛ ساختار و جایگاه ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار پیش از انقلاب ضعیف بود و ما با بیماری‌هایی در حوزه کسب و کار از جمله مسمومیت با سرب مواجه بودیم، اما اکنون همه آن ریشه‌کن شده است.

بابایی بیان کرد: قانون بیمه بیکاری که در سال ۶۸ به تصویب رسید از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با توجه به معضلاتی که در حوزه صنعت و تولید ایجاد می‌شود؛ اگر نگاه حمایتی به کارگران بیکار شده نداشته باشیم قطعا دامنه معضلات اجتماعی در کشور بیشتر می‌شود.

ور در ادامه از فعالیت ۷۲۰ تعاونی در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در حوزه کسب و کار بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب شاهد حضور چشمگیر بانوان در حوزه فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

وی در ادامه گفت: قبل از انقلاب در استان قزوین هیچ مکان ورزشی دولتی وجود نداشت، اما اکنون در ۵ شهرستان استان قزوین بالغ بر ۱۳۸ هزار مترمربع اماکن ورزشی داریم که بسیار قابل توجه است.

بابایی تصریح کرد: در حوزه رفاه اجتماعی بخشی از مردم با معضلات جدی مواجه هستند که با سیاست‌گذاری‌های دولت در قالب سبد‌های حمایتی، سالانه حداقل ۳ تا ۴ بار در بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که به صورت مرتب از سبد‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با اشاره به افزایش آمار بیمه شدگان اجباری در استان گفت: آمار بیمه شدگان اجباری در استان از ۱۶ هزار نفر به حدود ۱۹۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: وزارت کار در کنار سایر دستگاه‌ها که متولی ایجاد اشتغال هستند توانسته اعتبارات خوبی به این امر اختصاص دهد.

وی گفت: استان قزوین رتبه ۴ کشوری را در حوزه اشتغال روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر در سال ۹۷ کسب کرد و بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان پرداختی در استان قزوین بوده است.

انتهای پیام/ک

 نشست خبری مدیران حوزه اقتصادی استان قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار