رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: احیای دشت و مَرغزار جنوبی این شهر، راهکار کاهش، کنترل و مقابله با گرد و غبار است.

احیای دشت شهرکرد راهکار کاهش گرد و غبار استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهرکرد در نشست اعضای این شورا با کمیته مردمی صیانت از آب استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر اهمیت نگاه کلان به مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از طرح‌های مخالف با محیط زیست گفت: اجرای برخی طرح‌های غیر قانونی در سال‌های گذشته، با قوانین و اصول زیست محیطی، سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه در تقابل است.

وی افزود: در شرایط خشکسالی کنونی انتظار می‌رود دولت نسبت به پلمپ چاه‌های غیر مجاز برداشت آب اقدام کند و دستگاه‌های نظارتی هم در این خصوص همکاری کنند.

علیپور در ادامه با اشاره به مشکل خشکی دشت و مَرغزار جنوبی شهرکرد و تبدیل آن به کانون گرد و غبار تأکید کرد: برای کاهش، کنترل و مقابله با گرد و غبار و مشکلات بعدی، باید احیا و تغذیه این دشت از طریق هدایت و مهار رواناب‌ها پیگیری شود.

نورالله غلامیان شهردار شهرکرد هم گفت: مدیریت مباحث مربوط به منابع آب در نقاط مختلف کشور، چهارمحال و بختیاری و شهرکرد نیاز به وحدت رویه و توجه به اقدامات کارشناسی دارد.

دشت شهرکرد یکی از ۱۱ دشت چهارمحال و بختیاری با حدود ۹۱۶ هکتار مساحت، در جنوب شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده، که شامل ۷۰۶ هکتار مَرغ فرودگاه، ۱۱۰ هکتار مَرغ سمت راست جاده فارسان و روبروی فرودگاه، و یکصد هکتار مَرغ طاقانک و شهر کیان می‌باشد.

این دشت که دارای کاربری‌های مختلف و از جمله کشاورزی و مرتعی مناسب برای دامداران و همچنین عامل طراوت بخشی به هوای منطقه بود، اکنون و در پی خشکسالی‌های اخیر، تغییر اقلیم و بهره برداری‌های غیر اصولی و بی رویه، به یکی از دشت‌های ممنوعه تبدیل شده و ظرفیت کشاورزی و مرتعی آن رو به نابودی کامل است.

انتهای پیام/ش

ضرورت احیای دشت شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار