با هدایت روان‌آب‌های سطحی:

دشت شهرکرد احیا می‌شود

فرماندار شهرکرد از پیگیری احیای دشت شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالعلی ارژنگ افزود: به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، دشت شهرکرد به عنوان مهم ترین کانون گرد و غبار و یکی از دشت های ممنوعه و بحرانی چهارمحال و بختیاری شناخته شده که احیا و حفظ منابع موجود آن ضروری است.

وی اضافه کرد: جهت احیای این دشت، چندین طرح در حوزه کنترل و هدایت روان‌آب‌های سطحی شهر شهرکرد اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: به زودی کانال دشت‌ده به سمت حوضچه‌های مصنوعی، با بیش از ۹ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و مدیریت بحران استان احداث خواهد شد.

ارژنگ ادامه داد: ترمیم و لایروبی بند آبی حسین آباد و آبگیری دشت شهرکرد با اعتباری افزون بر ۳ میلیارد ریال نیز مورد ازریابی قرار گرفته است که بزودی اجرا می گردد.

وی با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های قابل توجه در پاییز امسال اضافه کرد: مقرر شد شهرداری با استفاده از امکانات و ماشین آلات خود، جهت کمک به عبور آب خروجی از سطح شهرکرد و هدایت آن به مَرغزار اقدام کند.

دشت شهرکرد که در جنوب شهر شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده، دارای حدود ۹۱۶ هکتار مساحت است که شامل ۷۰۶ هکتار مَرغ فرودگاه، ۱۱۰ هکتار مَرغ سمت راست جاده فارسان و روبروی فرودگاه، و یکصد هکتار مَرغ طاقانک و شهر کیان می‌باشد.

این دشت که دارای کاربری‌های مختلف و از جمله کشاورزی و مرتعی مناسب برای دامداران و همچنین عامل طراوت بخشی به هوای منطقه بود، اکنون و در پی خشکسالی‌های اخیر، تغییر اقلیم و بهره برداری‌های غیر اصولی و بی رویه، به یکی از دشت‌های ممنوعه تبدیل شده و ظرفیت کشاورزی و مرتعی آن رو به نابودی کامل است.

انتهای پیام/ز

پیگیری احیای دشت شهرکرد

برچسب ها: فرمانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار