استاندار چهارمحال و بختیاری بر حفظ منابع آب و احیای دشت‌ها با توجه جدی به آبخیزداری تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر کیفیت بارش‌ها و افزایش یک و نیم تا ۲ درجه سانتیگرادی دمای هوای استان در سالجاری گفت: در سال ۹۶ باید به شدت به سیستم آبخیزداری توجه شود.

وی افزود: با حفظ و نگهداری از آب و جلوگیری از هدر رفت روان آب ها می‌توان به احیای دشت‌ها و افزایش آب‌های زیر زمینی کمک کرد.

ستار فرهادی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری هم گفت: در تعطیلات نوروزی ۹۶ و بمنظور مقابله با حوادث احتمالی در این ایام ۱۴۰ اکیپ ثابت و سیار امدادی در استان فعالیت دارند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در آماده باش کامل باشند و از سالم و به روز بودن ماشین آلات و تجهیزات خود اطمینان حاصل کنند.

فرهادی با اشاره به پیش بینی بارندگی در ایام نوروز ۹۶ در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مسافران هنگام عبور از گردنه‌ها و جاده‌های استان، تجهیزات زمستانی و ایمنی به همراه داشته باشند.

وی تأکید کرد: در این مدت از استقرار و اسکان در سواحل رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز خودداری شود.

گفتنی است: در این نشست ۲ دستگاه زنده یاب صوتی و تصویری، یک دستگاه دوربین دید زیر آب و ۳ دست لباس غواصی و نجات غریق به جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار