مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح احیای دشت شهرکرد خبر داد.

آغاز اجرای طرح احیای دشت شهرکرد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: اجرای طرح احیای دشت شهرکرد به عنوان یکی از مهمترین کانون های ریزگرد داخلی چهارمحال و بختیاری با همکاری دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری شهرکرد، اداره کل امور آب، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونت عمرانی استانداری و از محل اعتبارات میان سازمانی آغاز شد.

وی افزود: در این طرح برنامه هایی مانند استفاده از پساب تصفیه خانه ها برای ایجاد فضای سبز، جمع آوری و پخش سیلاب به منظور حفظ پوشش گیاهی و استفاده از هدر رفت خط لوله انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد در زمان کدورت و نگهداشت آن در محل های بحرانی دشت شهرکرد اجرا می شود.

احمدی اضافه کرد: استفاده از توان دانشگاه ها و دستگاه های علمی و تحقیقاتی برای طراحی نمونه داخلی دستگاهی برای ایجاد چاله های مناسب آبخیزداری از دیگر اقدامات نگهداشت آب در این دشت می باشد.

وی ادامه داد: به منظور حفظ پوشش گیاهی در دشت های بحرانی چهارمحال و بختیاری، تشدید برخورد با افراد فاقد پروانه چرای دام به خصوص افراد سودجوی غیر بومی، در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت.

احمدی افزود: همچنین تدوین برنامه ای جامع برای کنترل کوچ زود هنگام دامداران و خروج دیر موقع آنان و رعایت زمان مناسب کوچ عشایری استان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر دشت های شهرکرد، خانمیرزا و سفیددشت به عنوان مراکز گرد و غبار داخلی و دشت های ممنوعه در چهارمحال و بختیاری شناخته شده اند.

احمدی اضافه کرذ: از ابتدای امسال بیش از 38 روز، هوای چهارمحال و بختیاری در مرز هشدار و 2 روز در حالت بحران قرار داشت.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار