خاکفرجی، گفت: تعاونی‌ها در تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه بسیار نقش آفرین هستند.

نقش آفرینی تعاونی‌ها در تأمین مسکن کم درآمد‌هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل خاکفرجی رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد با بیان اینکه اغلب اقشار کم درآمد و دهک‌های یک تا ۶جامعه امروز به نوعی با مشکل تامین مسکن مواجهند، اظهار کرد:  «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی سیاستی با عنوان «مسکن جوانان» در پیش گرفت که متاسفانه این سیاست هیچ وقت اجرایی نشد.

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران گفت: این مسئله باعث فاصله گرفتن اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از خواسته‌های خود به خصوص مسکن مناسب شد.

وی با اشاره به اینکه داشتن مسکن مناسب حق هر ایرانی است، افزود: کمبود زمین با کاربری مسکونی یک پسامد و قیمت بالایی را برای دهک‌های پایین جامعه برای رسیدن به مسکن مناسب ایجاد می‌کند.

خاکفرجی تصریح کرد: بخش تعاون راهکار‌هایی برای خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه پیش‌بینی کرده که تشکیل تعاونی‌های کوچک محلی با سرمایه‌های خرد از سوی افراد به جهت سرمایه گذاری و ساخت و ساز در بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله این موارد است.

وی گفت: خوشبختانه امکانات و تسهیلات مناسبی در این مسیر از جمله اعطای وام با قیمت بسیار پایین تا هفت درصد، تجمیع چند ملک با یکدیگر با تسهیلات چهار درصد و همینطور برخورداری از تخفیف‌های ۵۰ درصدی هزینه‌های مربوط به شهرداری برای ساخت و ساز و غیره در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون مسکن و خدمات فنی و مهندسی اتاق تعاون ایران افزود: بدون شک با شکل‌گیری این تعاونی‌ها و تجمیع سرمایه‌های اندک همه افراد می‌توانند صاحب مسکن مناسب شوند و هم به باز آفرینی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی کمک کنند.

وی در پایان گفت: به‌طور قطع ورود تعاونی‌ها به بافت‌های فرسوده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت ساخت و ساز در این بخش باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار