متخصص اطفال گفت: یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها در کودکان، عفونت‌های تنفسی است که باعث میشود کودک در فصل سرما به صورت مکرر به این بیماری مبتلا شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر داعی پاریزی، یکی از متخصصان اطفال در کرمان با اشاره به اینکه علت عفونت‌های تنفسی کودکان، ویروس‌ها هستند گفت: خوشبختانه این ویروس‌ها خود به خود کنترل می‌شوند و داروی تخصصی نیاز ندارند و گوش درد، عفونت سینوزیت و ذات الریه از عوارض این عفونت‌ها هستند.

وی افزود: واکسن‌های پنج گانه که از دو ماهگی تزریق می‌شوند و همچنین واکسن‌های که در کودکان به صورت همگانی زده می‌شوند از عفونت‌های تنفسی در بسیاری از موارد جلوگیری می‌کنند.

داعی پاریزی گفت: بسیاری از والدین فکر میکنند که با زدن واکسن آنفلوانزا کودک دچار سرماخوردگی نمیشود، اما این فکر اشتباه است، زیرا این واکسن روی سرماخوردگی اثری ندارد و اختصاصا از انواع آنفلوانزا جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از عفونت‌های تنفسی در کودکان دوری از تماس با فرد بیمار، تغذیه با شیر مادر، دوری از تراکم جمعیت، تغذیه مناسب و دوری از افراد سیگاری است.
انتهای پیام/ی

واکسن آنفلوانزا  از سرماخوردگی جلوگیری نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار