مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۸۰ تن کالا با ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۲۹۲ دلار امسال از طریق گمرک این استان صادر شده است.

۷۸۰ تن کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، بهنام احمدی مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت : این میزان کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد به کشور‌های آلمان، سوئیس، عراق، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است.

وی بیان کرد: عمده‌ترین کالا‌های صادر شده از استان در طی این مدت شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت، درختچه گل رز و لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع محصولات پروتئینی بوده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت ۱۰ ماهه عواملی از جمله نوسانات قیمت ارز بر کاهش میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد تاثیر گذار بوده است.

در سال گذشته ۷۴ اظهارنامه صادراتی به وزن یک هزار و ۱۸۴ تن کالا به ارزش چهار میلیون و ۲۷۰ هزار و ۸۳۴ دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

سال ۱۳۹۵ حدود چهار میلیون و ۶۱ هزار و ۷۶۶ دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آن‌ها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.

کشور‌های هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.

انتهای پیام/غ

کاهش میزان صادرات استان

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.