مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار، محموله دست بافت‌های زنان منطقه سادات محمودی از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا به بازار‌های جهانی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت :  این محموله توسط یک شرکت تعاونی صنایع دستی در دهستان سادات محمودی برای ارسال به بازار‌های جهانی تهیه شده است.

وی افزود: ۲۰۰ متر مربع گلیم در ابعاد مختلف و با رنگ بندی‌های مناسب برای نخست بار در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد به نام دست بافت‌های زنان این استان صادر شده است.

باقری بیان کرد: در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا حدود ۷۰ درصد زنان در امر تولید صنایع‌دستی مشغول هستند.

وی عنوان کرد: تولید همراه با اشتغال با هدف صادارت صنایع دستی در روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد یکی از اهداف این سازمان بوده و در بسیاری از روستا‌های کهگیلویه بویراحمد دوره آموزشی صنایع دستی همراه با تولید راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دست بافت‌های زنان سادات محمودی را با کفیت دانست و افزود: در گذشته سود حاصل از دست بافت‌های زنان این دهستان در جیب دلالان می‌رفت، اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته تولیدات این منطقه به صورت مستقیم به بازار فروش داخلی و خارجی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اشتغال‌زایی ساکنان این مناطق دارد.

اولین محموله صادرات صنایع دستی سادات محمودی توسط شرکت تعاونی رسول محمودی کارآفرین بخش صنایع دستی استان تهیه شده است.

 انتهای پیام/غ

صادرات هنر دست زنان سادات محمودی

 

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.