مجموعه نسخ خطی ایالت سند به صورت فهرستی کامل به آستان‌قدس رضوی اهدا شد.

مجموعه نسخ خطی ایالت سند به آستان قدس رضوی اهدا شد به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سکندرعلی شاه مسئول انتشارات مرکز اسناد ادبی برد ایالت سند پاکستان، با تشرف به حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) به همراه گروه هفت نفره از مدیران فرهنگی ایالت سند پاکستان، مجموعه نسخ خطی ایالت سند را به صورت فهرستی کامل به آستان‌قدس رضوی اهدا کرد.
 
غلام سرورچنر معاون مدیر کل فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی دولت سند در نشست مجموعه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی کشور ایران سعی و تلاش خود را در یادگیری هر چه بهتر این زبان خواهیم داشت تا در سفر‌های بعدی بتوانیم به زبان شیرین و ارزشمند فارسی صحبت کنیم.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های کشور پاکستان دانشجویان در یادگیری زبان‌های مختلف، زبان فارسی را اولویت اصلی بعد از زبان رسمی کشور پاکستان می‌دانند و زبان عربی درمرحله بعدی آن‌ها قرار دارد.

حیدر علی تالپور نوه آخرین پادشاه سلسله تالپور‌ها و وارث حدود ۱۶۰ نسخه خطی ارزشمند فارسی، سندی و عربی هم که در این تشرف و بازدید حضور داشت و از بازدید موزه انسان شناسی و قرآن کریم آستان قدس، این موزه‌ها را سرشار از شگفتی و زیبایی عنوان کرد.

گروه هفت نفره از مدیران فرهنگی ایالت سند پاکستان پس از زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شد و بازدید از مرکز موزه‌ها و کتابخانه آستان‌قدس رضوی نشستی با حضور محمد اورعی کریمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات آستان‌قدس رضوی و مجتبی بذرافشان رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها ومرکز اسناد آستان‌قدس رضوی برگزار کردند.

انتهای پیام//آ.ح
 

بازدید مدیران فرهنگی پاکستان از  مرکز موزه‌ها و کتابخانه آستان‌قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.