نماینده ولی فقیه در گیلان گفت :مداحان بازوان توانمند برنامه های فرهنگی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با جمعی از مداحان  استان گفت: مرثیه سرایی و مداحی ریشه در تاریخ ایران دارد و مداحان در ترویج دین اسلام تاثیرگذار‌ترین نقش را در کنار روحانیان ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه، شعر ومدح باید در مسیر تعالی انقلاب باشد، افزود: از آنجا که انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن برگرفته از دین و معنویات است، مسیر مداحی باید در راستای ارزش‌های انقلاب و از خرافه گویی به دور باشد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت:جامعه مداحی باید ازافراد ناخالص و افرادی که این مسیر را صرف درآمد اقتصادی قرار داده اند پاک شود تامردم با ارزش والای اهل بیت آشنا شوند و از دریای معنویات ائمه بهرمند شوند.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به رشادت‌های شهدای مدافع حرم و ۸ سال دفاع مقدس درمسیر انقلاب، افزود: انقلاب همچون رودخانه است که هر کس در خلاف جهت آن حرکت کند شکست می‌خورد و از مسیر اصلی خود منحرف می‌شودو شهدا انسان‌هایی بودند که مسیر انقلاب را شناختند و به تعالی رسیدند.

امام جمعه رشت در ادامه گفت: بصیرت افزایی وپیروی از منویات رهبری مسیر انقلاب را به ما نشان می‌دهد وهرکس در مقابل رهبر حرکت کند هم خود گمراه می‌شود و هم دیگران را گمراه می‌کند.

حجت الاسلام جمال یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان هم افزود: تاکنون ۲ هزارو ۵۰۰ نفر از مداحان گیلان در سامانه طوبی  نام نویسی و ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به شرکت مداحان در کلاس‌های آموزشی، افزود: مداحان گیلان با شرکت در کلاس‌های آموزشی که تاکنون برگزار شده است، مفاهیم مورد نیاز در راستای هرچه بهتر شناساندن اهداف اهل بیت و آشنایی با ابعاد شخصیتی این بزرگواران را برای ارائه به مردم فراگرفته اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین از فعالیت و ساماندهی ۹۵۰ هیات مذهبی و ۵۶ کانون فرهنگی در استان خبر داد و تصریح کرد: با ساماندهی مداحان وهیات‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی، فعالیت‌های مذهبی از انسجام خاصی برخوردار شده است.

انتهای پیام / ق

 

بازوان توانمند برنامه های فرهنگی در جامعه، مداحان هستند

برچسب ها: امام جمعه ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.