معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های متولی باید نسبت به راه اندازی سامانه توزیع دقیق گوشت و مرغ با قیمت دولتی اقدام کنند، تا توزیع این محصولات بصورت عادلانه انجام گیرد.

توزیع عادلانه گوشت و مرغ با قیمت دولتی/ انتقاد از اختلاف قیمت اقلام اساسی مورد نیاز مردمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن ایمانی مقدم معاون دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، با انتقاد از اختلاف قیمت برخی از کالا‌ها و اقلام اساسی مورد نیاز مردم در محلات و نقاط مختلف شهر کرمانشاه، اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا سیستم نظارتی تولید، توزیع و عرضه را بصورت دقیق تری در استان اجرا کنیم.

وی بابیان اینکه بیشتر کالا‌هایی که مردم در حال حاضر برای تامین آن دچار مشکل شده اند مربوط به گوشت قرمز و گوشت مرغ است، افزود: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و قاچاق دام از جمله مهمترین عواملی است که قیمت این محصولات را افزایش داده است.

معاون دادستان کرمانشاه گفت: در بحث واردات نهاده‌های دامی به کشور، دولت تامین ارز مورد نیاز را انجام می‌دهد، اما مشکلی که در این حوزه داریم این است که پس از ورود نهاده‌های دامی به داخل نظارت دقیقی نسبت به توزیع آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

ایمانی مقدم  بیان کرد: از آنجایی که فعالین حوزه دامی به دلیل عدم وجود نقدینگی لازم نمی‌توانند بصورت مستقیم اقدام به خرید نهاده‌های دامی وارداتی کنند، لذا شرکت‌های واسطه‌ای کار توزیع آن را با سودی که می‌گیرند انجام می‌دهند و در نهایت نهاده‌های دامی با قیمت بالاتر به دست تولیدکنندگان می‌رسد که در افزایش قیمت محصول تاثیرگذار است.

وی همچنین در بحث قاچاق دام عنوان کرد: در این رابطه هم اخیرا طی ابلاغیه‌ای به دامپزشکی استان اعلام کرده ایم که حق صدور مجوز خروج دام از استان را ندارند.

معاون دادستان کرمانشاه یادآورشد: از آنجایی که گا‌ها در مناطق مرزنشین استان افرادی با استفاده از پروانه عشایری از این پوشش استفاده و مبادرت به قاچاق دام می‌کنند، لذا باید هرچه سریعتر سرشماری دقیقی از دامداران مناطق مرزی و تعداد دام هایشان داشته باشیم تا سوء استفاده را در این بخش به حداقل برسانیم.

ایمانی مقدم همچنین با اشاره به تغییر مداوم قیمت گوشت قرمز در استان، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا قیمت گوشت قرمز در میادین دام تعیین و بیشتر از آن عرضه نشود، لذا پیشنهاد می‌کنم کمیته قیمت گذاری دام زنده در استان تشکیل شود.

وی تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید هرچه سریعتر سامانه‌ای برای توزیع گوشت و مرغ با قیمت دولتی برمبنای تخصیص براساس کدملی سرپرست خانوار را راه اندازی کند تا اقلامی که توزیع می‌شود به دست نیازمندان و مصرف کنندگان واقعی برسد، نه اینکه بعدا سر از رستوران‌ها در بیاورد.

ایمانی مقدم خواستار این شد که محل توزیع گوشت و مرغ دولتی در محلات فقیر و حاشیه نشین شهر بیشتر متمرکز شود.
معاون دادستان کرمانشاه به دغدغه مسئولان دستگاه قضایی کشور درخصوص مشکلات تامین کالا‌های اساسی مردم نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا، دادستان کل کشور طی دستورالعملی که به دادستان‌های مراکز استان‌ها ابلاغ کرده، خواستار تشدید نظارت‌ها بر بحث تثبیت قیمت‌ها و جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی و احتکار اقلام مورد نیاز مردم شده است.

انتهای  پیام/ز

توزیع گوشت و مرغ دولتی در محلات فقیر نشین متمرکز شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.