مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال یارانه دار امسال در استان اردبیل توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم عدلی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال یارانه دار در استان اردبیل توزیع شود.
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار اصله نهال در بین باغداران استان اردبیل توزیع شده بود که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال برسد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: نهال‌هایی که امسال در بین باغداران توزیع می‌شود تماما یارانه دار خواهند بود.
عدلی بیان کرد: آن دسته از باغدارانی که قصد خرید نهال و توسعه باغات خود را در سال آتی دارند می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل اقامت خود اقدام به تهیه نهال مورد نظر خود کنند.
وی گفت: نهال‌هایی که توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی در سراسر استان اردبیل در ایام عید توزیع می‌شود لیبل دار و قرنطینه بوده و هیچ گونه آفت و یا بیماری ندارند و به همین دلیل توصیه ما به باغداران این است که به هیچ وجه از فروشندگان دوره گرد اقدام به خرید نهال ننمایند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: آن دسته از باغدارانی که علاقمند به احداث باغ در سال آینده هستند از هم اکنون می‌بایست به مدیریت‌های جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان باغبانی اخذ نمایند تا در انتخاب رقم نهال و فواصل کاشت و محل کاشت و سیستم‌های کوددهی و آبیاری اطلاعات جامع و کاملی را داشته باشند.
انتهای پیام/ح

افزایش توزیع نهال یارانه دار در اردبیل

برچسب ها: نهال ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.