رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نهال‌های رایگان و یارانه‌دار بین باغداران جنوب استان توزیع می شود.

توزیع نهال رایگان بین باغداران جنوب استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،خلیل نیکشاد، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در حاشیه سفر به خلخال و دیدار با فرماندار این شهرستان تصریح کرد: طی زمان‌بندی اعلام شده نهال صنوبر به صورت رایگان در بین باغداران شهرستان خلخال توزیع شده و دیگر نهال‌ها نیز طبق ضوابط اعلامی به صورت یارانه‌دار اعطا خواهند شد.

وی افزود: برخی از طرح‌های مرتبط با کشاورزی استان به دلیل اجرای سلیقه‌ای و بدون انجام مطالعات لازم به صورت نیمه‌تمام رها شده و این موضوع در اجرایی شدن پروژه‌های مربوط به رونق کشاورزی استان آسیب وارد خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یادآور شد: مشکل کم‌آبی در اردبیل که به دلیل کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن آب‌های سطحی و سفره‌های زیرزمینی بوده نیازمند توجه بیشتر کشاوزان به آبیاری مکانیزه و صرفه‌جویی بیشتر در این مقطع حساس زمانی است.

نیکشاد بر ضرورت کاشت محصولات کشاورزی که نیاز کمی به آب داشته و با خاک استان انطباق بیشتری دارند، تاکید کرد و ادامه داد: بازدهی تولید محصولات کشاورزی بدون توجه به این اصول به صورت جدی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: به منظور حمایت از کاشت گیاهان دارویی افرادی که در این حوزه فعال هستند می‌توانند از تسهیلات ۱۵ میلیون ریالی و بلاعوض سازمان جهاد کشاورزی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

توزیع نهال رایگان بین باغداران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عیلزاده
۱۰:۰۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
کار درست (درختکاری) قبال ستایش است. پیشنهاد می شود جهاد کشاورزی خودش یا باکمک اهالی در کنار نهر ها درختکاری کند. همچنین پیشنهاد میگردد جهاد کشاورزی این نهال ها را در خود روستا ها توزیع نمایند در بسیاری از موارد خود کشاورز به جهاد کشاورزی مراجعه نمی کند.