در پی بارش برف و برودت هوا و در دسترس نبودن غذا برای پرندگان وحشی در شهرستان کنگاور، محیط بانان اقدام به دانه پاشی در طبیعت کردند.

محیط بانان بیش از ۳۰۰ کیلوگرم دانه برای پرندگان پاشیدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد شهبازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور گفت: در پی بارش رحمت الهی، پوشیده شدن سطح زمین از برف و در دسترس نبودن غذا برای پرندگان بومی و مهاجر، کارکنان محیط زیست با حضور در روستا‌ها و حاشیه شهر اقدام به پاشیدن بیش از ۳۰۰ کیلوگرم دانه برای پرندگان کردند.

شهبازی با بیان اینکه پرندگان در فصل سرما بیش از وحوش دیگر آسیب پذیر هستند افزود: پرندگان این روز‌ها نیازمند کمک و حمایت بیشتر مردم برای سپری کردن سرمای زمستان هستند.

شهبازی با بیان اینکه در روز‌های سرد و برفی انواع جانوران بیشتر به سمت روستا‌ها و شهرک‎های اطراف می‎آیند گفت: با کمی پس مانده غذا و خرده‎های نان می‎توان فرصت دوباره زندگی را به جانوران و پرندگان هدیه داد و به آن‌ها کمک کرد که سرمای زمستان را سپری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگاور افزود: پرندگان کوچک و ضعیف علاوه بر غذا برای سرپناه مناسب به گوشه‎ای از ساختمان‎ها پناه می‎برند که از شهروندان انتظار می‎رود در این مدت کوتاه از پرندگان کوچک محافظت نمایند.

انتهای پیام/ز

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.