مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: برش دستگاهی و شهرستانی طرح کارورزی انجام و ابلاغ شده، اما تنها قرارداد ۱۲۷ کارورز منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید دهقان مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در جلسه کارگروه اشتغال که امروز (یکشنبه سی‌ام دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: براساس ابلاغیه آیین نامه و دستورالعمل تبصره ۱۸ قانون بودجه، وزارت تعاون ۶ برنامه که 4 برنامه آن برای استان تهران است، طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه اولین برنامه طرح کاروزی است، افزود: ۷۰ هزار نفر در سراسر کشور و ۳ هزار و ۷۸۰ نفر در استان تهران در این طرح شرکت کردند و ۹ میلیارد تومان اعتبار نیز به این طرح اختصاص یافت که ۲۰ درصد آن محقق شده است.

مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: برش دستگاهی و شهرستانی طرح کارورزی انجام و ابلاغ شده، اما تنها قرارداد ۱۲۷ کارورز یعنی ۳.۳ درصد منعقد شده است که باید تلاش کرد تا اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در طرح مشوق‌های بیمه‌ای دولت ۲ سال حق بیمه هر واحد تولیدی که کد کارگاهی دارند و فارغ التحصیلان دارای یک سال سابقه بیمه‌پردازی را جذب می‌کنند را پرداخت می‌کند که در این راستا حق بیمه ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور و ۷ هزار و ۲۰ نفر در استان تهران پرداخت شده است که در مجموع ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داده شده است.

دهقان در ادامه بیان کرد: ۲۰ درصد اعتبار مشوق‌های بیمه‌ای در صندوق کارآفرینی امید تخصیص داده شده است، اما تاکنون حتی یک نفر هم از طرف دستگاه‌ها معرفی نشده است.

مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تأکید کرد: ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور و ۳۲ هزار و ۷۸۲ نفر در استان تهران در حوزه مهارت‌آموزی در محیط واقعی کسب و کار وجود دارند. همچنین در مورد مشاغل خانگی نیز ۴۸ میلیارد تومان اعتبار داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ هزار مورد شغل در استان تهران ایجاد شده است، افزود: ملاک ایجاد اشتغال ورود اطلاعات به سامانه رصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار