استاندار تهران از وجود یک هزار طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در استان تهران خبر داد.

وجود یک هزار طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز (یکشنبه ۹ دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیّت و حجم اعتبارات، در فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی و توجه به مشکلات بخش خصوصی شرایط ویژه‌ای حاکم است که تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت عملیاتی و کاربردی‌تر را ضروری می‌سازد.

وی افزود: استان تهران به دلیل وجود زیرساخت‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی، بازار و اقلیم مناسب ویژگی‌های خاصی دارد که باید در تعریف اقتصادی مقاومتی موارد مهمی همچون تکیه به درون، رشد تعاونی، حمایت از بنگاه‌های تولیدی، مردمی شدن اقتصاد، توجه به بخش کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان لحاظ کرد، چراکه شرایط فعلی زیبنده استان تهران نیست و باید بازنگری مجددی صورت گیرد تا ایراد کار شناسایی شود.

استاندار تهران با انتقاد از عدم حضور نمایندگان کمیته امداد و بهزیستی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در بودجه ۹۷ برای کمیته امداد ۱۴۰۰ میلیارد تومان و برای بهزیستی ۶۰۰ میلیارد تومان وام با بهره کم در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به وجود یک هزار طرح نیمه‌فعال و غیرفعال کشاورزی در استان تهران گفت: باید فرمانداران تدابیر لازم را اتخاذ کنند و به تناسب مشکلات واحد‌ها، موارد قابل احصاء بررسی و برطرف شوند.

استاندار تهران ادامه داد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی تکلیف سرمایه‌گذاری را باید مشخص کرد، اما متأسفانه تاکنون هدف‌گذاری‌ها مناسب نبوده و در زمینه رشد تعاونی‌ها در کار تیمی بسیار ضعیف بودیم که به همین منظور فرمانداران مکلف هستند تا برای تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند و شرایط مناسب برای فعالیت آن‌ها را فراهم کنند.

محسنی بندپی گفت: راه برون‌رفت از مشکلات در گِرو رونق تولید و اشتغالزایی است که باید تدابیر لازم را در نظر بگیریم و ضمن اتخاذ راهکار‌های علمی، کارشناسی و تخصصی، قدم‌های کاربردی‌تری برداریم تا خروجی‌ها برای مردم قابل لمس باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار