مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: برای رسمی شدن مرز سومار منتظر اعلام نظر طرف عراقی هستیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شهریار حیدری  مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت:تمامی اقدام‌های لازم برای رسمی شدن مرز سومار انجام شده و موافقت کشورمان برای این مهم به طرف عراقی اعلام شده و در این رابطه منتظر اعلام نظر عراق هستیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم  در ایام عادی سال  تردد کاروان‌ها  از مرز خسروی راه اندازی شود گفت:در صورت بازگشایی مرز خسروی به روی کاروان‌های زائران عتبات عالیات در ایام عادی سال و استفاده از ظرفیت‌های مسافری و تجاری آن همانند دیگر مرز‌های کشورمان، در ایام اربعین نیز شاهد تردد زائران از این مرز به کربلا خواهیم بود.

مدیرکل امور مرزی کشور گفت: پارسال از محل اعتبارات اربعین به شهرداری برای آسفالت معابر و جاده‌های قصرشیرین، توسعه مسیر خسروی_قصرشیرین برای انجام آسفالت، روشنایی و اصلاح مسیر و ایجاد توقفگاه‌های خودرو‌ها و بزرگراه کرمانشاه به قصرشیرین اعتباراتی به این منطقه و شهرستان مرزی قصرشیرین تزریق شد.

حیدری همچنین در خصوص سهم مناطق جنگی گفت: برخی شهرستان‌های استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، ثلاث و باباجانی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و پاوه جزء مناطق جنگی است و اعلام شده، اما برخی از روستا‌ها و شهر‌ها از این مهم بهره‌مند نشده اند که در تلاشیم این مناطق نیز در قالب مناطق جنگی محسوب شود و مردم آن از مزایای این مصوبه برخوردار شوند.

منبع ایرنا

انتهای  پیام/ز

 

سهم  کرمانشاه از مناطق جنگی چه میزان است

برچسب ها: صادرات ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.